Monday, Oct 29, 2018

صفحه نخست » پس از صربستان، یک کشور آفرقایی هم تسهیلات صدور ویزا برای اتباع ایرانی را لغو کرد

passport_iran.jpgسختگیری‌های جدید «قبرس شمالی» برای شهروندان ایرانی!


بهار - دولت کوچک و بی اهمیت تانزانیا نیز تسهیلات صدور ویزای فرودگاهی و راحت برای اتباع ایران و چندین کشور دیگر را حذف کرد!
براساس شرایط سیاسی و سایر ملاحظات، گاه دولت‌‌ها با وضع قوانینی رفت و آمد اتباع کشورهای دیگر را محدود کرده یا بالعکس با حذف برخی قوانین این رفت و آمدها را تسهیل می‌‌کنند. یکی از رایج‌ ترین تسهیلاتی که کشورهای مختلف برای اتباع یکدیگر قائل می‌‌شوند قرارداد لغو ویزا برای اتباع طرفین است که در این شرایط، اتباع این کشورها به سادگی و بدون تشریفات صدور ویزا می‌‌توانند به سرزمینیکدیگر سفر کنند.

طی روزهای اخیر، خبر لغو تسهیلاتی که صربستان برای اتباع ایرانی در نظر گرفته بود، بازتاب فراوانی در رسانه‌های کشورمان داشت که البته به رفتار نامناسب مسافران کشورمان باز می‌گشت که صدها نفر از آنها پس از حضور در این منطقه اروپای شرقی، تمایلی به بازگشت نداشتند و همین تبعات، باعث تغییر نظر دولت صربستان شد.

TAirline.jpg

اما در همین ایام، دولت کوچک و بی اهمیت تانزانیا نیز تسهیلات صدور ویزای فرودگاهی و راحت برای اتباع ایران و چندین کشور دیگر را حذف کرد که به علت عدم مسافرت شهروندان کشورمان به این منطقه، بازتاب زیادی هم پیدا نکرد و حالا نیز خبر رسیده که قبرس شمالی محدودیت‌ها و سختگیری‌های جدیدی را برای اتباع ایرانی در نظر گرفته است. طبق دستورالعمل جدید ترکیش ایرلاین (به عنوان یکی از معدود ایرلاین هایی که به قبرس شمالی پرواز دارد) به آژانس‌های مسافرتی ایران اعلام شده دارندگان گذرنامه‌های کشورهایی چون عراق، سوریه، بنگلادش، پاکستان، ساحل عاج و ایران که به عنوان توریست به شهر ارجان در قبرس شمالی پرواز می‌کنند باید علاوه بر بلیت رفت و برگشت، رزرواسیون هتل و حداقل ۴۰ پوند (۸۰۰ هزار تومان) پول نقد به ازای هر روز اقامت داشته باشند. در عین حال، این شرکت متذکر شده با توجه به انجام مصاحبه با دارندگان گذرنامه‌های مذکور توسط پلیس مهاجرت قبرس در بدو ورود، احتمال عدم پذیرش در مرز ورود حتی در صورت کامل بودن مدارک سفر وجود دارد. کشور قبرس از دو بخش جمهوری قبرس و قبرس شمالی تشکیل شده و بیشترین نرخ بیکاری را در اتحادیه اروپا دارد اما به دلایل جغرافیایی، پناهندگی در قبرس اخیرا مورد توجه پناهجویانقرار گرفته است.

tanzania.jpg

بر اساس این نامه سفارت کشورمان، مشخص شده علاوه بر جمهوری اسلامی، اتباع ۲۸ کشور دیگر نیز باید به جای روادید فرودگاهی، از ۲ ماه قبل از سفر، درخواست روادید الکترونیکی کرده اما هزینه صدور تغییر نکرده است. نکته جالب در خصوص اطلاعی دولت تانزانیا آن است که روز ارسال یادداشت رسمی وزارت خارجه تانزانیا در ۱۶ مهرماه، زمان اجرای طرح مذکور نیز همان روز اعلام شده که چنین فوریت و رفتاری، قابل تامل و توجه است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy