Monday, Oct 29, 2018

صفحه نخست » واکنش پلیس تهران به ماجرای سوهانک

sohak_102918.jpgدختری جلو خودرو گشت آمد و راننده ترمز کرد

یورونیوز - رئیس پلیس تهران گفته است حضور خودرو گشت ارشاد در سوهانک بنا به «درخواست مکرر و فراوان» مردم بوده است.

سردار حسین رحیمی در حاشیه مراسمی برای مرحله هفدهم یک طرح پلیس پیشگیری موسوم به «طرح رعد» ضمن بیان این مطلب، در پاسخ به پرسشی در مورد فیلم منتشر شده از حضور مأموران گشت ارشاد در سوهانک گفت: «فیلمی منتشر شد که من آن را در فضای مجازی دیدم. دختر خانمی جلوی خودرو [گشت ارشاد] آمد و راننده ما به محض دیدن این حرکت پایش را روی ترمز گذاشت و ایستاد، اما بخشی از آن فیلم را پخش کردند.»

به نوشته رسانه‌های داخلی ایران، وی در اظهارات خود بر ادامه فعالیت گشت ارشاد تأکید کرده است. آقای رحیمی ضمن تهدید برخورد با منتقدان فعالیت گشت ارشاد گفت: «اگر بخواهند با جوسازی ما را از برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی دور کنند، کوتاه نمی‌آییم.»

به دنبال پخش چند ویدئو از یک خودرو گشت ارشاد در دانشگاه آزاد واحد سوهانک تهران که ظاهرا در تلاش برای زیر گرفتن یک دختر دانشجوست، موجی از اعتراض در فضای مجازی ایران علیه این اقدام نیروی انتظامی به راه افتاد. در یکی از این ویدئوها، خودرو ون گشت ارشاد در حالی که دختر جوانی در مقابل آن قرار گرفته و ظاهرا قصد دارد از حرکت آن جلوگیری کند، به حرکت در می‌آید و این دختر را تا چندین متر دورتر جابجا می‌کند.

دانشجویان نسبت به حضور گشت ارشاد در محل دانشگاه تجمع اعتراضی برپا کرده بودند اما یکی از مسئولان دانشگاه آزاد روز یکشنبه شش آبان درباره ویدئوی منتشر شده گفت: «اعتراضی در این زمینه نبوده و همانطور که در فیلم مشخص است، فقط یک نفر در آنجا حضور دارد و معلوم نیست ماجرا چیست.»

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

این مسئول که نامی از او برده نشده، همچنین گفته بود: «هیچ تجمعی در این رابطه صورت نگرفته و اتفاقی که رخ داده خارج از مجموعه دانشگاه بوده و نیروی انتظامی‌ نیز وظیفه ذاتی‌اش را انجام داده است.»

بر اساس قانون ایران ورود نیروهای نظامی و انتظامی به محیط دانشگاه ممنوع است.

به نظر می‌رسد توضیحات مسئولان معترضان را قانع نکرده است. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌پرسند چرا باید «زیر گرفتن» افراد را جزء «وظایف ذاتی» نیروی انتظامی به شمار آورد.

تلاش یورونیوز برای تماس با دانشجویان معترض و مسئولان دانشگاه سوهانک تاکنون بی‌ثمر بوده است. اما مسیح علینژاد، کنشگر اجتماعی از قول یکی از دانشجویان سوهانک نوشته است که روز سه‌شنبه هفتم آبان ماه، خوردوهای ون گشت ارشاد در اطراف دانشگاه حضور پررنگ‌تری داشته‌اند.

وی همچنین با انتشار تصویری از قول یک دانشجوی دیگر نوشته است که حدود ده روز پیش از رویداد مورد بحث، یکی از دانشجویان از حضور خودروهای نیروی انتظامی در این دانشگاه را خبر داده است.

b045c-3404764.jpgتصویری که یکی از دانشجویان از حضور نیروی انتظامی در دانشگاه سوهانک منتشر کرده است

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy