Monday, Oct 29, 2018

صفحه نخست » عاقبت آشنای علی فروغی؛ مدیر شبکه ۳ سیما

forooghi_102918.jpgامیر فرشاد ابراهیمی / ایران بریفینگ

اردیبهشت امسال علی‌اصغر پورمحمدی از مدیریت شبکه سه سیما، کنار رفت و علی فروغی جایگزین او شد.

جوانی دهه شصتی که پیش‌ازاین رئیس مرکز بسیج صداوسیما و مدیر مرکز تخصصی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین بود. او ورودی سال ۸۶ رشته حقوق دانشگاه امام صادق و همچنین پسر باجناق غلامعلی حداد عادل است، فروغی در انتخابات ریاست جمهوری پیشین از حامیان قالیباف و از اعضای ستاد انتخاباتی او بود. حالا او با قریب ۳۰ سال سن مدیر شبکه سه سیما است.

فروغی که هم‌اینک عضو هیئت‌امنای سازمان اوج نیز هست با آمدنش به صداوسیما و شبکه ۳ اگرچه نمی‌شود گفت دست‌اندازی سپاه را بر صداوسیما آغاز کرده است اما به‌روشنی می‌شود گفت با ورود او سپاه پاسداران تصرف و تسلط خود را بر صداوسیما واضح ساخته است.

نزدیک دو دهه پیش «سعید مرتضوی» در برنامه کوله‌پشتی مقابل فرزاد حسنی وقتی با این سؤال مواجه شد که چرا با این سن کم این‌قدر موفق بودید و سمت‌های بالایی دارید پاسخ داد: «تقوا»!

البته سعید مرتضوی بعدها به اتهام قتل و اختلاس و سوءاستفاده از مقام خود به زندان افتاد و اکنون شاید بردن نامش هم تخلف باشد!

اکنون جوان دیگری اتفاقاً با همان عقبه فکری و سیاسی البته نه از قوه قضائیه که از سپاه پاسداران که بدون هیچ سابقه مربوط مدیریت یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های سیمای جمهوری اسلامی را بر عهده دارد مقابل این سؤال قرار می‌گیرد!

او البته همچون مرتضوی دلیل را تقوا نمی‌داند و می‌گوید رزومه کاری‌ام را ببینید!

فعلاً فروغی توانسته است در رزومه کاری‌اش جای پای سپاه پاسداران را در صداوسیما محکم بکند و زهر خود و یا درواقع سپاه پاسداران را به برنامه پرمخاطب «نود عادل فردوسی پور» بریزد، اما تجربه جمهوری اسلامی نشان داده که قطع به‌یقین عاقبت فروغی نیز همچون عاقبت مرتضوی خواهد شد، این نظام کسی را برای همیشه در لیست محبوبان خود نگه نمی‌دارد، گواه آن سیاهه‌ای است از بنی‌صدر تا هاشمی و سعید امامی و مرتضوی و ... چراکه اکنون لیست حذف‌شدگان جمهوری اسلامی از میان خودی‌ها شاید از مخالفان و منتقدان این نظام بیشتر باشد.

تسلط سپاه بر صداوسیما وقتی حساس‌تر می‌گردد که در ماه‌های اخیر مجلس شورای اسلامی مشغول تصویب قانونی است که نظارت بر کیفیت و تولید محتوای سمعی و بصری فضای مجازی را نیز بر عهده می‌گیرد و همچنین در روزهای اخیر درصدد در اختیار گرفتن ورودی اینترنت به کشور نیز هست.

درواقع باید شاهد آن باشیم که حاکمیت و کنترل تام و تمام سپاه پاسداران بر هر آنچه در صداوسیما و فضای مجازی به‌صورت عکس و تصویر و ویدیو هست در دست او قرار گیرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

حالا باید نشست فقط خوش‌خدمتی و یا انجام‌وظیفه فروغی را دید برای آنچه در سر این نظام هست اینکه چگونه یک‌مهره دیگران را حذف می‌کند و جاده‌صاف‌کن دگران می‌شود و عاقبت او را هم دید که یا اوین خواهد بود یا چه‌بسا فرار از کوه‌های کشور برای پناهنده شدن این رسم همیشگی جمهوری اسلامی است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy