Thursday, Nov 1, 2018

صفحه نخست » اپل از محصولات تازه خود رونمایی کرد

apple_110118.jpgایران اینترنشنال - شب گذشته، شرکت اپل در مراسمی که در شهر نیویورک برگزار شد از محصولات تازه خود رونمایی کرد. این شرکت در این مراسم از نسل جدید «مک‌بوک ایر»، «آیپد پرو» و «مک مینی» پرده برداشت.

مک‌بوک ایر تازه

سال‌ها بود که اپل مدل مک‌بوک ایر خود را صرفا با اعمال بهبودهایی کوچک، به‌روز رسانی می‌کرد. امسال اما این شرکت بالاخره تصمیم به رونمایی از مدلی کاملا تغییر یافته گرفت.

مک‌بوک ایر تازه اپل حالا مجهز به نمایشگر «رتینا» شده است و حاشیه تصویر آن نسبت به گذشته باریک‌تر و به رنگ مشکی است. این دستگاه ۱۳.۳ اینچی مانند مدل‌های «مک‌بوک پرو»، یک حسگر اثر انگشت نیز در خود دارد و کیبورد آن نیز به مکانیزم «پروانه‌ای» اپل مجهز شده است. این مسئله به این معنی است که کیبورد تازه این دستگاه، عملکردی بهتر با سر و صدا و خرابی کمتر به همراه خواهد داشت.

اپل ادعا می‌کند بلندگوهای مک‌بوک ایر تازه‌اش تا ۲۵ درصد صدایی رساتر خواهد داشت. ترک پد این دستگاه نیز حدود ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده است. این شرکت همچنین می‌گوید بدنه لپ‌تاپ تازه خود را که از جنس آلومینیم است، صد در صد از مواد بازیافتی تولید کرده است.

برخلاف مدل قدیمی مک‌بوک ایر، در نمونه جدید خبری از کارت‌خوان SD نیست. این دستگاه دو پورت «تاندربولت» دارد، تا ۱۶ گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کند و از پردازنده نسل هشتم اینتل بهره می‌برد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ حدود ۱.۲ کیلوگرم وزن دارد و قیمت مدل پایه آن ۱۱۹۹ دلار است. پیش‌فروش این دستگاه آغاز شده است و اپل از هفته آینده سفارشات را تحویل خریداران می‌دهد.

ipadpro_110118.jpgآیپد پرو تازه


شب گذشته دو «آیپد پرو» ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی نیز جایگزین مدل‌های قبلی این محصول شدند. حالا دیگر خبری از دکمه «هوم» در آیپدها نیست و اپل در نهایت تصمیم به جایگزینی درگاه این دستگاه با پورت USB-C گرفت. مانند مک‌بوک ایر، حاشیه‌ها در آیپدهای تازه هم کمتر شده و همین مسئله باعث شده علی‌رغم افزایش اندازه صفحه نمایش، بدنه نسبت به نمونه‌های قبلی بزرگ‌تر نشود.

اپل در این آیپد از فناوری «فیس آی‌دی» برای ورود به دستگاه استفاده کرده است و حالا تبلت‌های این شرکت نیز مانند آیفون، با تشخیص چهره صاحب دستگاه می‌توانند از حالت قفل خارج شوند.

آیپد پرو از پردازنده هشت هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی هفت هسته‌ای بهره‌مند است و این موضوع، نوید راندمان کاری ایده‌آل را در استفاده‌های سنگین و انجام بازی‌ها می‌دهد.

قیمت مدل پایه ۱۱ اینچی آیپد پرو ۷۹۹ دلار و قیمت مدل پایه ۱۲.۹ اینچی آن ۹۹۹ دلار است.

اپل برای تبلت خود یک قلم و یک کیبورد تازه نیز معرفی کرد. قیمت قلم اپل که مانند تبلت‌های «سرفیس» مایکروسافت به شکل مغناطیسی به بدنه آیپد متصل می‌شود ۱۲۹ دلار خواهد بود. کیبورد تازه این شرکت هم قابلیت این را دارد که بتوان آیپد را در دو زاویه مختلف به آن تکیه داد. اپل قیمت این کیبورد را ۱۷۹ دلار اعلام کرده است.

macmini_110118.jpgمک مینی تازه

مک مینی تازه اپل به انتخاب مشتری دارای پردازنده‌های ۴ یا ۶ هسته‌ای خواهد بود و تا سقف ۶۴ گیگابایت حافظه رم را پشتیبانی می‌کند. اپل می‌گوید مدل تازه نسبت به نمونه قدیمی خود ۵ برابر سرعت بیشتری دارد.

بدنه این غول کوچک هم درست مانند مک‌بوک ایر از آلومینیم بازیافت شده ساخته شده است و قیمت مدل پایه آن از ۷۹۹ دلار آغاز می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy