Saturday, Nov 3, 2018

صفحه نخست » خط امامی های منافق! مهتاب آباء

منبع: ایران بریفینگ

در پی انتشار عکس‌هایی از ملاقات آیت‌الله موسی شبیری زنجانی، از مراجع سرشناس شیعه با شماری از شخصیت‌های اصلاح‌طلب، ازجمله رئیس‌جمهوری پیشین محمد خاتمی، آیت‌الله محمد یزدی، عضو شورای نگهبان و دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌ای از او خواست ترتیبی اتخاذ کند که «این‌گونه مسائل دیگر تکرار نگردد»

محمد یزدی کسانی مانند خاتمی، موسوی‌خوئینی‌ها، عبدالله نوری و غلامحسین کرباسچی را که در دیدار با این مرجع تقلید حضور داشتند «افراد مسئله‌دار» خوانده که به گفته او «برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری احترامی قائل نیستند»

دبیر جامعه مدرسین شبیری زنجانی را به رعایت نکردن شئون مرجعیت متهم کرده و با لحن آمرانه‌ای خطاب به او نوشته است: «یادآور می‌شوم مقام و احترام شما در سایه احترام به‌نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمایید این‌گونه مسائل دیگر تکرار نگردد.»

4545454.jpgواکنش‌های انتقادی به این نامه از روز انتشار متن آن (شنبه پنجم آبان) آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در میان منتقدان نحوه برخورد یزدی با شبیری زنجانی شماری از چهره‌های مشهور حوزه علمیه نیز وجود دارند.

علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس در نامه‌ای که خبرگزاری ایسنا متن آن را ششم آبان منتشر کرد با انتقاد از مسئله‌دار خواندن خاتمی و همفکرانش به یزدی نوشت: «مسئله‌دار کسانی هستند که در سال ۸۸ تحت این عنوان که مقام رهبری از یک کاندیدای خاص حمایت می‌کند انتخابات را از حالت طبیعی خارج کردند و حق اعتراض معترضان را نیز به رسمیت نشناختند و آن‌ها را برانداز نامیدند و شد آنچه نباید می‌شد. درواقع افرادی برای نظام جمهوری اسلامی و مقام رهبری احترامی قائل نشدند.»

اشاره مطهری به انتخابات مناقشه‌انگیز ریاست جمهوری در سال ۸۸ است که در آن‌کسانی مانند یزدی محمود احمدی‌نژاد را نامزد موردحمایت «نظام» معرفی کرده از او پشتیبانی می‌کردند. منتقدان معتقدند اعلام پیروزی احمدی‌نژاد در این انتخابات حاصل یک «کودتای انتخاباتی» بوده است.

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه، امروز در مصاحبه با خبرگزاری فارس با منافقین جدید خواندن دیدارکنندگان با آیت‌الله شبیری گفت: «دوم خرداد و جریان اصلاحات به دنبال جدایی مرجعیت از نظام است تا از این طریق بتواند منافع خود را دنبال کند. به عبارتی حمایت علما و مراجع تقلید را از نظام بردارند تا هر اقدامی که علیه نظام صورت دادند قابل توجیه باشد. مسئولان امنیتی باید پشت پرده دیدار آیت‌الله شبیری زنجانی با برخی اصلاح‌طلبان (سید محمد خاتمی، موسوی‌خوئینی‌ها و...) را در منزل عبدالله نوری دنبال کنند»

منافق خواندن سید محمد خاتمی البته نکته تازه‌ای نیست و پیش‌تر نیز حتی فرمانده ستاد نیروهای مسلح وقت فیروزآبادی نیز خاتمی را منافق خوانده بود.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

حملهٔ تند مشاور فرمانده سپاه به سید حسن خمینی

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران نیز سطح بینش و تفکر سیاسی و اجتماعی نوهٔ امام را نازل و بسیار عجیب توصیف کرد.

حمیدرضا مقدم فر پیرامون موضع‌گیری سید حسن خمینی علیه نامهٔ اخیر محمد یزدی که آن را «اسائهٔ ادب» به آیت‌الله شبیری خوانده بود، به خبرنگار تسنیم گفت: «سطح نازل بینش و تفکر سیاسی و اجتماعی، جناب سید حسن خمینی از عجیب‌ترین مسائلی است که سال‌هاست جامعه سیاسی ایران با آن مواجه است.»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy