Sunday, Nov 4, 2018

صفحه نخست » هشدار اسرائیل: تبدیل موشک های نقطه زن حزب الله، توسط ایران را تحمل نخواهیم کرد

israel_110418.jpgاسرائیل از ادامه فعالیت رژیم ایران برای بهینه سازی موشک های جنگی که برای حزب الله لبنان فرستاده دوباره ابراز نگرانی کرده است. منابع خبری امروز (یکشنبه) گفتند که اسرائیل پیام هشدار دهنده ای از طریق دولت فرانسه فرستاده که باید برای توقف این روند، به چاره جویی فوری پرداخت.

به گزارش رادیو اسرائیل سخن از برنامه حکومت ایران برای بهینه سازی حدود یکصد هزار موشک و راکت است که در سال های اخیر برای حزب الله لبنان فرستاده و بدین سان، قطعنامه شورای امنیت را در مورد ممنوعیت فرستادن اسلحه برای این گروه تروریستی زیرپا گذاشته است.

بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل فاش ساخت که رژیم ایران چندین کارگاه نصب دستگاه های ردیاب روی موشک ها در حومه بیروت برپا ساخته تا موشک های موجود به نقطه زن مبدل گردد.

این افشاگری نخست وزیر اسرائیل با هیچ واکنش عملیاتی از جانب نهادهای بین المللی روبرو نگردید و همچنان مورد نگرانی شدید اسرائیل می باشد.

شبکه تلویزیونی العربیه، در گزارشی فاش ساخت که اخیرا یک نماینده ارشد اسرائیلی دیداری با یک دیپلمات فرانسوی در سلطان نشین عمان داشته گوشزد کرده است که اگر جامعه جهانی و یا مقامات اروپایی برای برطرف ساختن این خطر به اقدام لازم دست نزنند، ارتش اسرائیل چاره ای نخواهد داشت که خود وارد عمل شود و کارگاه های فعال در حومه بیروت را نابود کند.

اسرائیل ماه گذشته کارگاه بزرگی را در ناحیه لاذقیه در سوریه هدف حمله قرار داد و آن را از کار انداخت. به گفته مقامات اسرائیلی، در این مکان، دستگاه های ردیاب را به موشک های جنگی می افزودند که آن ها را به نقطه زن مبدل کنند.

منابع آگاه گفتند که مقام ارشد اسرائیلی که با دیپلمات فرانسوی دیدار داشته، ایتان بن داوید نام دارد که معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی اسرائیل است.

در ادامه گزارش آمده است که اسرائیل حاضر است برای مدتی شکیبایی نشان دهد تا فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی که نفوذی در لبنان دارند امکان یابند که به تلاش برای خنثی کردن این خطر به اقدامات لازم دست بزنند.

حکومت ایران با هزینه کردن چند میلیارد دلار در سه دهه اخیر، توانسته است حزب الله لبنان را به یکی از قدرتمندترین عوامل سیاسی و نظامی در آن کشور مبدل سازد. قصد رژیم ایران آن است که خاک لبنان را به جایگاهی به هدف حمله نظامی علیه اسرائیل مبدل سازد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy