Monday, Nov 5, 2018

صفحه نخست » وزیر اطلاعات: حقوق بشر را بهتر از آمریکا و اسرائیل رعایت می‌کنیم

alavi_110618.jpgایران اینترنشنال - محمود علوی وزیر اطلاعات ایران گفت که این کشور حقوق بشر را بهتر از دشمن‌هایش رعایت می‌کند.

او گفت که «دشمنان جمهوری اسلامی با بهانه قرار دادن حقوق بشر دشمنی‌شان با ما را توجیه می‌کنند وگرنه دشمنی آنان با ایران از باب تضییع حقوق بشر نیست.»

علوی با طرح سوال‌هایی مانند این که آیا پایمال شدن حقوق زنان دلیل دشمنی با جمهوری اسلامی است؟ یا به خاطر اینکه حکم اعدام در جمهوری اسلامی وجود دارد با ایران دشمنی دارند؟ گفت:«در بسیاری از کشورها مجازات اعدام وجود دارد و در عربستان اعدام با حالتی «غیرانسانی» اجرا می‌شود که هرگز در جمهوری اسلامی اجرا نشده است.

او در پاسخ به این سوال‌‌های طرح شده از سوی خود گفته است توان دفاعی و علمی جمهوری اسلامی باعث دشمنی‌ها با ایران شده است.

اظهارات او در حالی است که شورای حقوق بشر سازمان ملل از سال ۱۳۹۰ با استناد به «وضعیت نگران‌کننده حقوق بشر» در ایران برای این کشور گزارشگر ویژه تعیین کرده است و احمد شهید به عنوان نخستین گزارشگر به مدت ۵ سال در این سمت حضور داشت. بعد از او عاصمه جهانگیر از آبان سال ۱۳۹۵ به عنوان گزارشگر ویژه انتخاب شد و از تیر ماه گذشته جاوید رحمان این مسئولیت را به عهده گرفته است. مقام‌های جمهوری اسلامی همواره از تصمیم شورای حقوق بشر سازمان ملل برای انتخاب گزارشگر ویژه برای ایران انتقاد کرده و درخواست گزارشگران برای بازدید از ایران و بررسی اوضاع از نزدیک را رد کرده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

گزارش‌های ارائه شده توسط گزارش‌گران ویژه حقوق بشر عمدتا بر حوزه‌هایی نظیر اعدام‌ها، نحوه برخورد با دانشجویان، کارگران و منتقدان حکومت متمرکز بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy