Tuesday, Nov 6, 2018

صفحه نخست » هاروارد: جسم بین‌ستاره‌ای نزدیک به زمین می‌تواند یک سفینه فضایی‌ باشد

ufo_110618.jpgبیگانه‌ها ممکن است در راه زمین باشند

محقق‌های دانشگاه هاروارد بر پایه ظاهر و نحوه حرکت یک جسم بین‌ستاره‌ای به نام «اوموآموا» نتیجه گرفته‌اند که این مسافر بین‌ستاره‌ای شاید سفینه فضایی‌ها در مسیر کاوش زمین باشد.

سال گذشته، یک محقق با کمک تلسکوپی در جزیره هاوایی، توانست اولین جسم بین‌ستاره‌ای را که در تاریخ معاصر از منظومه شمسی می‌گذرد، رصد کند. این جسم، پیام‌آور یا اوموآمو نامگذاری شد.

اوموآمو همانند قایق‌های سبک‌بار، ارتفاعی دست‌کم یک دهم پهنایش دارد و به‌همین‌خاطر توانسته بر قوانین جاذبه فائق آید و از دیگر ستاره‌ها بگذرد و به منظومه شمسی برسد.

محقق‌های هاروارد می‌گویند این امر می‌تواند نشانه‌ای از آن باشد که بیگانگان این جسم را طراحی کرده‌اند.

البته اگر اوموآمو یک سفینه فضایی باشد، الزاما موجودات فضایی مسافرش نیستند و می‌تواند یک سفینه بدون سرنشین و با کنترل از راه دور باشد.

طراحی این جسم، خواه کار دست موجوداتی هوشمند باشد خواه بر حسب تصادف به این شکل درآمده باشد، به اوموآمو اجازه می‌دهد تا نزدیک به ۳۰۰هزار کیلومتر در ساعت حرکت کند.

همچنین طراحی این جسم به آن اجازه داده تا همانند ذره‌های غبار، از جاذبه ستارگان بگریزد و بتواند راهش را به منظومه شمسی باز کند.

بشر پیش از این نمونه‌های نخستین سفینه‌های سبک‌بال را طراحی کرده است ولی این سفینه‌ها در آزمون‌های نخستین جواب پس نداده‌اند.

بر روی کاغذ، این سفینه‌ها که پهنایشان بسیار بیشتر از ارتفاع‌شان است، می‌توانند با سرعتی نزدیک به سرعت نور به حرکت درآیند و از منظومه شمسی خارج شوند.

*تصویر این خبر، شبیه‌سازی ناسا از اوموآمو است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy