Wednesday, Nov 7, 2018

صفحه نخست » دموکرات‌ها در آمریکا مجلس نمایندگان را تصاحب کردند

dems_110618.jpgسنا در دست جمهوریخواهان ماند

رادیو فردا - با پایان انتخابات میان‌دوره ای آمریکا و براساس پیش بینی رسانه‌های این کشور دو حزب عمده یالات متحده توانسته‌اند پیروزهایی در این انتخابات کسب کنند.

گزارش‌ها حاکی است که جمهوریخواهان اکثریت خود را در سنا حفظ کردند و حزب دمکرات نیز اکثریت را مجلس نمایندگان کسب کرده است.

گزارش ها حاکی است که دونالد ترامپ در تماس تلفنی با نانسی پلوسی، رهبر اقلیت دمکرات در مجلس نمایندگان پیروزی حزب دمکرات را تبریک گفته است.

نانسی پلوسی ساعتی پیشتر در سخنرانی خود در مقر حزب دمکرات در واشینگتن این پیروزی را تبریک گفته است.

خانم پلوسی گفته است هدف حزب دمکرات پس از پیروزی در انتخابات میان‌دوره ای برای مجلس نمایندگان تلاش برای ایجاد وحدت در کشور است.

ایالت های فلوریدا و تگزاس شاهد رقابت نزدیک دو حزب عمده آمریکا بود.

در ایالت فلوریدا نامزدهای جمهوریخواه برای فرمانداری و سنا در رقابتی شانه به شانه رقبای دمکرات خود را پشت سرگذاشتند.

در تگزاس نیز سناتور جمهوریخواه تد کروز با اختلاف کمی از رقیب دمکرات خود یعنی بتو آروررک اکثریت آراء را کسب کرد.

دو نامزد زن مسلمان وارد مجلس نمایندگان شدند

بی بی سی - الهان عمر، نامزد مسلمان سومالیایی تبار، در ایالت مینه‌سوتا و رشیده طلیب، نامزد فلسطینی‌تبار در ایالت میشیگان موفق شدند به عنوان نمایندگان دو حوزه انتخاباتی وارد مجلس نمایندگان شوند.

مهاجران سومالی تبار جمعیت قابل توجهی در ایالت مینه‌سوتا، و شهرهایی چون مینیاپولیس دارند و اکنون می توانند نماینده‌ای هم در واشنگتن داشته باشند.

شهر دیربورن در ایالت میشیگان هم با میزبانی جمعیت نیم میلیونی مسلمانان، پایتخت مسلمانان در آمریکای شمالی نامیده می‌شود.

اولین مرد علنا همجنسگرا فرماندار شد

پیش بینی می شود که جارد پلیس از حزب دمکرات اولین مرد علنا همجنسگرا باشد که فرماندار یک ایالت در این کشور می شود.

پلیس هم اکنون با 51.4 درصد آرا در مقابل 45.2 درصد آرا از رقیب جمهوری خواه خود واکر استپلتون پیش است.

قبلا در سال 2016 خانم کیت براون اولین زن علنا همجنسگرا شده بود که فرماندار یک ایالت (اورگان) می شود.

در شمار دیگری از رقابت های سنا دمکرات‌ها توانسته‌اند از رقبای خود پیشی بگیرند. این در حالی است که در یکی از حساس ترین رقابت‌ها در این زمینه در ایالت ایندیانا، سناتور دمکرات جو دانالی از رقیب جمهوریخواه خود عقب افتاده است.

«ام اس ان بی سی» پیش بینی کرده است سناتور دمکرات جو منشن در ایالت ویرجینیای غربی به پیروزی رسیده است و کرسی خود را حفظ کرده است.

به گزارش فاکس نیوز در حدود ۳۸ میلیون رای دهنده پیش از موعد رای گیری در روز سه شنبه رای خود را ارسال کرده‌اند که نسبت به انتخابات میا‌‌ن‌دوره ای در سال ۲۰۱۴ یعنی بیش از ۲۷ میلیون رای دهنده،۱۰ میلیون افزایش داشته است.

در این انتخابات رای دهندگان برای تعیین ۴۳۵ نمایندگان مجلس نمایندگان،۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنا و ۳۶ فرماندار ایالتی از ۵۰ فرماندار کشور به پای صندوق‌های رای رفتند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا هر دو سال یکبار برگزار می شود که یکبار آن با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همزمان می‌شود و دوره دیگر در میانه دوره چهار ساله رئیس جمهوری برگزار می‌شود که به آن انتخابات میا‌ن‌دوره‌ای می‌گویند. دونالد ترامپ دو سال پیش توانست در انتخابات ریاست جمهوری به پیروزی برسد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy