Thursday, Nov 8, 2018

صفحه نخست » عراق خواستار معافیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد

E2C689A3-0D88-4B5D-8663-4CA299383A65.jpegدبی-العربیه.نت فارسی

با آغاز اجرای تحریم‌های شدید آمریکا علیه ایران، مقامات عراقی خواستار معافیت بغداد از تحریم‌های واشینگتن شدند. در همن راستا عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق یک روز پس از اعلام رسمی اجرایی شدن تحریم‌های واشینگتن علیه ایران، گفت، عراق نمی تواند تحریم‌های آمریکا علیه ایران را تطبیق دهد.
نخست وزیر عراق گفته است که بغداد بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران باشد.
در همین حال احمد حیدر نماینده مجلس از ائتلاف دولت القانون خواستار معافیت عراق از تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران شد.

فروش گاز از ایران به عراق

نماینده ائتلاف قانون به رهبری مالکی گفت:«حکومت عراق آمادگی تطبیق تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران را ندارد چون تطبیق این تحریم‌ها پیش از آنکه به ایران ضرر برساند به زیات اقتصاد عراق است و اقتصاد کشورمان را با مشکلات و خطرات بزرگی روبرو خواهد کرد».
مقامات عراقی می‌گویند ایالات متحده قبول کرده که به شرطی که عراق بهای کالاهای خریداری شده از ایران را با پرداخت نکند، از تحریم‌ها معاف خواهد شد. آمریکا همچنین از عراقی‌ها خواسته است که جلوی نفوذ ایران که به واسطه حشد الشعبی در حال گسترش است را متوقف کنند.
محمد الحسینی استاد دانشگاه بغداد در مصاحبه‌ای با العربیه نت گفته است که عراق به گاز ایران احتیاج دارد. این استاد گفت که عراق حداقل تا 7 سال دیگر به گاز ایران نیاز دارد چون تولید مولدهای برق در عراق به وسیله گاز کار می‌کنند.
وی گفت که 20% از مولدهای برق در عراق با گاز ایران کار می‌کنند. این استاد دانشگاه گفت علاوه بر گاز بخشی از آب عراق نیز از ایرن سرچشمه می‌گیرد.
الحسینی گفت علاوه بر گاز، برق و آب بازار عراق پر از کالاهای ایرانی است.
وزارت خزانه داری ایالات متحده تحریم های جدیدی را هم علیه اشخاص و نهادهای مرتبط با جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده که شامل تحریم پنجاه بانک ایرانی که با این تحریم اغلب موسسات مالی و بانکی ایران را در بر می گیرد.
اضافه شدن بیش از 400 مورد تازه از اشخاص و شرکت های حمل و نقل دریایی و نفتکش به فهرست پیشین تحریم ها.
تحریم بیش از 60 فروند هواپیماهای مسافربری متعلق به خطوط هوایی ایران ایر و اضافه شدن حدود 250 نفر به فهرست پیشین تحریم افرادی که اموال و دارایی هایشان در خاک ایالات متحده توقیف می‌شود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy