Friday, Nov 9, 2018

صفحه نخست » حمله مرگبار داعش در ملبورن + فیلم و تصویر

aust_110918.jpgیورونیوز - حمله یک مردم با چاقو به عابران در مرکز شهر ملبورن استرالیا یک کشته و ۳ زخمی بر جا گذاشت. ضارب پس از شلیک نیروهای امنیتی زخمی و به بیمارستان منتقل شد و سپس جان باخت.

پلیس استرالیا اعلام کرد که این حمله را «تروریستی» قلمداد می‌کند.

الاعماق، ارگان خبری داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله را برعهده گرفته است. داعش در بیانیه خود دلیل این حمله را عضویت استرالیا در ائتلاف بین المللی در سوریه اعلام کرده است. هنوز منابع امنیتی استرالیا ادعای داعش را رد یا تایید نکرده‌اند.

هویت دقیق فرد مهاجم هنوز اعلام نشده اما پلیس می‌گوید او یک مهاجر سومالیایی‌تبار است.

melbourne-attack.jpgتصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد که فرد مهاجم پس از به آتش کشیدن خودروی خود، با چاقو به سمت عابران و ماموران پلیس حمله می‌کند. با این گراهام آشتون، فرمانده پلیس ایالت ویکتوریا به خبرنگاران گفته است هنوز معلوم نیست که آیا مهاجم پس از خروج از خودرو آن را به آتش کشیده یا که او به دلیل آتش گرفتن خودرو از آن بیرون آمده است.

melbourne-attack2.jpg

خودرو مزبور یک وانت‌بار حامل کپسول گاز پیک‌نیک بوده است. پلیس می‌گوید آتش به فاصله ده دقیقه خاموش شده و هیچ یک از کپسول‌های گاز منفجر نشده است.

دست کم دو نفر نیز بر اثر ضربات چاقوی این مرد، به شدت زخمی شده‌اند.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

در ۱۶ خرداد سال گذشته نیز یک شهروند استرالیایی سومالیایی‌تبار در ملبورن زنی را به گروگان گرفته و مردی را کشته بود. آن مهاجم که یعقوب خیر نام داشت، به دست پلیس کشته شده و گروگان او آزاد شد. در آن زمان نیز داعش مسئولیت آن حمله را به عنده گرفته بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy