Tuesday, Nov 13, 2018

صفحه نخست » ویدئو حمله راکتی حماس به اتوبوس نظامیان اسرائیلی + واکنش تل آویو

rocket_113118.jpgیورونیوز - حماس با انتشار ویدیویی لحظه هدف قرار گرفتن یک اتوبوس حامل نظامیان اسرائیلی را در جریان حملات موشکی شامگاه دوشنبه به تصویر کشید.

برغم آنکه در تصویر ویدیویی منهدم شدن کامل اتوبوس به خوبی دیده می شود ارتش اسرائیل اعلام کرده است که در جریان این حمله تنها یک سرباز زخمی شده است.

صحت و درستی جزئیات اعلام شده در این ویدیو توسط هیئت تحریریه خبرگزاری رویترز مورد تایید قرار گرفته است.

حماس روز دوشنبه در پاسخ به حمله زمینی یک گروه کماندویی از نیروهای ویژه ارتش اسرائیل به نوار غزه اقدام به شلیک بیش از ۳۰۰ راکت به مناطق جنوبی خاک اسرائیل کرد که رسانه ها آنرا شدیدترین حمله راکتی به خاک اسرائیل پس از جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ توصیف کرده اند.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

پس از این حملات که به ادعای برخی منابع توسط راکت های ساخت روسیه انجام شده نیروی هوایی ارتش اسرائیل دست به کار شد و با حملات هوایی پردامنه بخش هایی از مناطق تحت کنترل فلسطینان در نوار غزه از جمله ساختمان تلویزیون حماس را هدف قرار گرفت.

اسرائیل در تدارک حمله‌ای زمینی تانک‌ها را به نوار غزه گسیل کرد

در پی تشدید ناآرامی های چند روز گذشته در نوار غزه، تل آویو شامگاه دوشنبه ضمن تقویت نیروهای پیاده، تجهیزات نظامی مضاعفی را برای تدارک حمله ای جدید به اراضی تحت کنترل فلسطینیان به این منطقه گسیل کرد.

بر اساس تازه ترین خبرها یک فلسطینی روز سه شنبه بر اثر حمله هوایی نیروهای اسرائیلی به نوار غزه کشته شده است. با تایید این خبر شمار کشته شدگان فلسطینی در نوار غزه طی کمتر از بیست و چهار ساعت گذشته به پنج تن رسید.

دور تازه ناآرامی میان اسرائیل و گروه حماس و متحدانش در نوار غزه شامگاه یکشنبه و در زمانی آغاز شد که یک گروه از کماندوهای تسهال (ارتش اسرائیل) با ورود به نوار غزه ۷ نفر از اعضای حماس، از جمله یک فرمانده گردان‌های الاقصی را به قتل رساندند. در جریان درگیری میان دو طرف، یک سرهنگ ارتش اسرائیل هم با گلوله شبه نظامیان فلسطینی کشته شد.

راشا تودی با انتشار گزارشی در این خصوص اعلام کرده است که این تصمیم پس از رویارویی تازه نیروهای دو طرف در مرز نوار غزه و شلیک بیش از سیصد راکت از سوی حماس به خاک اسرائیل عملی و اجرایی شده است.

حملات راکتی حماس که در واکنش به کشته شدن یک فرمانده این گروه بدست کماندوهای اسرائیلی در نوار غزه صورت گرفت با پاسخ شدید اسرائیل همراه بود به نحوی که بیش از هفتاد نقطه از بخش فلسطینی این منطقه بلافاصله هدف حملات شدید هوایی اسرائیل قرار گرفت.

اما این پایان ماجرا نبود. حماس در واکنش به این حملات باز هم اقدام به شلیک راکت کرد و اینبار بخش هایی از جنوب خاک اسرائیل در منطقه اشکلون را هدف قرار داد.

در این حملات بنا به اظهارات مقام های اسرائیلی بیش از سیصد راکت به سوی نوار غزه شلیک شد که در جریان آن یک دست کم بیست و شش نفر زخمی شدند.

در گزارش راشا تودی تاکید شده است که ارتش اسرائیل از شامگاه دوشنبه به تقویت مواضع نظامی خود در مرز نوار غزه اقدام کرده و مهیای آن است تا در صورت ادامه حملات راکتی نیروهای حماس چراغ سبز حمله زمینی به این منطقه را دریافت کند.

در این گزارش به ستونی از تریلی های حامل تانک و خودورهای زرهی اشاره شده که دو شنبه شب به سوی مرز نوار غزه در حرکت بودند.

از سوی دیگر مقام های نظامی اسرائیل تهدید کرده اند که حملات راکتی اخیر را که شدیدترین حمله از نوع خود پس از جنگ غزه در سال ۲۰۱۴ محسوب می شود با واکنشی بسیار قاطع و کوبنده پاسخ خواهند داد.

نگرانی ها نسبت به اوج گیری این بحران و تشدید ناآرامی ها در نوار غزه سبب شد تا آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی از هر دو طرف بخواهد حداکثر خویشتن داری را از خود نشان دهند.

فرحان حق، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که نیکولای ملادنوف، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در حال رایزنی شدید با مقر و دیگر طرف های مرتبطط با این بحران هستند تا بتوانند آرامش را به منطقه باز گردانند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy