Wednesday, Nov 14, 2018

صفحه نخست » جاذبه‌ی نیوتن و دافعه‌ی امام خمینی

nabavi_112118.jpgزیتون-ابراهیم نبوی: یکی از خصوصیات امام خمینی این بود که در کودکی مثل سیبی بود که انگار با ایزاک یا همان اسحاق نیوتن نصف کرده بودند و مهمترین شباهتشان این بود که زیر یک درخت سیب نشسته بودند. وقتی سیب توی سر نیوتن خورد، نیوتن قوه جاذبه را کشف کرد و وقتی سیب توی سر امام خمینی خورد، قوه دافعه را کشف کرد، سیب دندان زده را به‌قول حمید مصدق انداخت به خاک، و گفت: «لاکن برود.» و از همان روز بود که پیاده کردن سواره‌ها و سوار ماندن پیاده‌ها از قطار انقلاب شروع شد و تا همین هفت ثانیه قبل ادامه داشت. کار به جایی رسید که محسن رفیقدوست که کلا نقش او در انقلاب در دو ساعت رانندگی با بلیزر خلاصه می‌شد، گفت: «مسافرانی از قطار انقلاب باید پیاده شوند.» به‌قول امام خمینی بسمه تعالی، کجا بودی تا حالا؟ برادر زاکانی هم گفته که «هاشمی، خاتمی، موسوی، احمدی نژاد، روحانی و سید حسن خمینی در مکتب امام نیستند، لاریجانی هم لنگ می‌زند.»

علم الهدی: محترمانه و درست
مثل این می‌ماند که ابوبکر بغدادی در دانشگاه بغداد بخواهد کتاب «جامعه باز و دشمنان آن» درس بدهد و بردن قمه سر کلاس اجباری باشد. آدم کاری که می‌کند باید به او بیاید، در تخصص‌اش باشد، آن را بفهمد. یعنی چه که آقای علم الهدی فرموده: «نامه یزدی به شبیری زنجانی بسیار محترمانه بود.»؟

نقوی حسینی باز حرف زد
بعضی افراد بعضی حرفهای‌شان غلط است، بعضی افراد هم بعضی حرف‌هایشان درست است. نقوی حسینی . گفته: «جاسوس همجنسگرا در قامت یک مجتهد برای ثبت نام در مجلس خبرگان آمده بود.» لامروت! یکی، دوتا، سه تا، چند تا آخه؟ هم جاسوس، هم همجنسگرا، هم مجتهد! یکهو می‌گفتی عضو بارسلونا هم بوده، شبکه مرفین کلمبیا را هم بعد از اسکوبار اداره می‌کرده، مالیاتی که یخدود!

Wanted

روزنامه‌ای عکس اعضای کابینه احمدی‌نژاد را منتشر کرده بود، همان موقع قرار بود عکس مجرمین تحت تعقیب ایرانی اینترپول را ببینم، واقعا عکس اعضای کابینه محمود شبیه آنها بود. هفته قبل محمود کاظمی هم بخاطر پرونده مالی زندان رفت، فکر کنم شدند ۱۶ نفر از ۱۴ نفر، اصولگرایان جهان متحد شوید.

کیه کیه در می‌زنه؟
غلامحسین محسنی اژه ای در جمع خبرنگاران گفت: «متاسفانه گروه‌های نوظهور انحرافی امروز کم و بیش در جامعه وجود دارد و ممکن است مردم و بخصوص برخی جوانان ناخواسته به این جریان‌ها که ماهیت‌شان هم برای آن‌ها مشخص نیست نزدیک و آشنا شوند و برای خودشان و جامعه گرفتاری ایجاد کنند. وی ادامه داد: قرائن و شواهدی هم وجود دارد که در برخی از این گروه های نوظهور انحرافی دست‌های خارجی در کار است. بنابراین هم به مردم توصیه می‌شود که احتیاط کنند.»

حالا فرض کنید ما این توصیه ی اژه‌ای را جدی بگیریم و بخواهیم از این جریان احتیاط کنیم. یعنی ویژگی این جریان انحرافی این است:
یک، متاسفانه وجود دارند.
دو: انحرافی هستند.
سه: در جامعه وجود دارند.
چهار: ماهیت‌شان مشخص نیست.
پنج: دست‌های خارجی در کار است.
بقول لطایف الطوایف یکی در زد، گفتند: کیه. گفت: من. گفتند: چیزی بر صدای در نیفزودی.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy