Friday, Nov 16, 2018

صفحه نخست » افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه احداث و قیمت مسکن در ایران

maskan.jpgالعربیه - محمدعلی ربانی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران جمعه ۱۶نوامبر از افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های احداث و همچنین قیمت مسکن در ایران خبر داد.

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران درباره وضیت بازار مسکن در گفت و گو با «خبرآنلاین» ضمن اشاره به نابسامانی‌های بازار مسکن و عدم پیشرفت در روند احداث و رکود بی سابقه عرضه مسکن در چند سال گذشته گفت قیمت مسکن در دو ماه اخیر نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل و متأثر از فشار تحریم‌ها و نوسانات بازار سکه و ارز به میزان ۱۰۰درصد افزایش یافته و غیر قابل کنترل شده است.

محمد علی ربانی که عنوان دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان قم را نیز بر عهده دارد ضمن انتقاد از ناکارآمدی سیاست‌های دولت و بی برنامه‌گی آن در حوزه مسکن، گفت: «سال‌های قبل معمولا قیمت ساخت هر متر مربع مسکن برابر با یک میلیون و ۴۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود اما در ماه‌های گذشته و با توجه به افزایش قیمت مصالح و نهاده‌های ساختمانی قیمت ساخت هر متر مربع مسکن به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان رسیده است که متاسفانه دولت اصلا توجهی به این مساله نداشته و ندارد».

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت بدون هیچگونه برنامه‌ای برای آینده به ویژه در حوزه مسکن روزگار می‌گذراند، افزود: «با توجه به افزایش قیمت‌های اتفاق افتاده میزان تسهیلاتی که دولت و بانک مسکن قرار است، پرداخت کنند متناسب با قیمت فعلی مسکن نبوده و تاثیر بالایی در بازار احداث و قیمت تمام شده مسکن ندارد».

ربانی اوضاع نابسامان بازار مسکن در ایران را «حقیقت و تراژدی اسفباری» دانست که بر زندگی عامه مردم تاثیر گذاشته است، و در ادامه افزود: «افزایش قیمت‌ها به حدی بوده که برای مثال اگر کسی تا سال گذشته می‌توانست یک ملک را با ۵۰۰ میلیون تومان بخرد امسال برای خرید خانه باید یک میلیارد تومان هزینه کند».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران نابسامانی و قیمت‌های افسارگسیخته هزینه‌های ساخت و ساز و عرضه در بازار مسکن را «وضعیتی اسفبار» توصیف کرد که تاثیرات فراوانی در زندگی مردم داشته و به هیچ وجه این شرایط قابل جبران و برگشت پذیر نیست.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy