Sunday, Nov 18, 2018

صفحه نخست » واکنش ترامپ به نوار لحظه قتل خاشقجی

trump_118118.jpgترامپ: نوار لحظه قتل خاشقجی زجرآور است

رادیو فردا - رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید مایل نیست که نوار لحظه قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، را بشنود چون «نوار زجرآوری» است.

دونالد ترامپ به برنامه «یکشنبه فاکس نیوز» گفته است که در جریان کامل نوار ضبط شده از لحظه قتل خاشقجی قرار گرفته است ولی خودش دوست ندارد آن را بشنود.

وی درباره دلیل امتناعش اظهار داشت: «چون نوار زجرآوری است. وحشتناک است. خشونت زیادی دارد، خیلی جانفرسا و وحشتناک است».

جمال خاشقجی روز دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول توسط ۱۵ مامور سعودی به قتل رسید و بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه، جسد وی قطعه قطعه و از بین برده شد.

روزنامه واشینگتن‌پست روز جمعه گزارش داد سی‌آی‌ای به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، دستور قتل خاشقجی را صادر کرده ‌است. اما دولت ترامپ می‌گوید هنوز در مورد این‌که چه فرد یا افرادی در قتل این روزنامه‌نگار منتقد دست داشته و آمر آن بوده‌اند، به نتیجه نهایی نرسیده‌ است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز شنبه ۲۶ آبان گفته‌است دولت او گزارش و برآوردهای مربوط به جریان قتل روزنامه‌نگار منتقد ولیعهد عربستان سعودی را طی دو روز پیش‌رو به اتمام می‌رساند.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

آقای ترامپ به خبرنگاران گفته‌است «ما گزارش کامل را در دو روز آینده خواهیم داشت، احتمالا دوشنبه یا سه‌شنبه». او افزوده این گزارش مشخص خواهد کرد «چه کسی این کار را انجام داده‌است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy