Tuesday, Nov 20, 2018

صفحه نخست » گفتگو با داماد بازداشت شده عضو شورای نگهبان ‌

Sadrolsadati.jpgانصاف نیوز ـ سید مهدی صدرالساداتی که دوشنبه شب، ۲۸ آبان، پس از دو روز و یک شب بازداشت آزاد شد ضمن ارائه‌ی توضیحاتی درباره‌ی اتهاماتش به انصاف نیوز گفت: در مورد دیگر پرونده‌ها تفهیم اتهام نشده‌ام و مطرح کردن آنها به خاطر کاهش فشار رسانه‌ای است و دلیل اصلی بازداشت من ماجرای ده ونک است.

صدر الساداتی در توضیح اتهاماتش گفت: «سه پرونده است، شاید از چهار لحاظ شکایت شده است. یکی از طرف خانم ملانظری، رییس دانشگاه الزهرا، شکایت او از من با عنوان تشویش اذهان عمومی و افترا به او از طرف من و نشر اکاذیب بوده است. وقتی گفتم یک کذب به من نشان بدهید یک کذب هم نشان ندادند. شب اول که مرا به زندان بردند به خاطر این پرونده بود.»

او در مورد جزییات بازداشتش می‌گوید: «گفتند باید صد میلیون وثیقه بگذارم. ساعت هشت شب بود که و نمی‌تواستم وثیقه بیاورم. در نهایت من را به بازداشتگاه اوین بردند. از نه صبح یکشنبه تا نه شب دوشنبه در بازداشت بودم. خودم با احضاریه وارد دادگاه ویژه شدم، بعد از تعیین وثیقه مرا به زندان بردند.»

او در مورد پرونده‌ی دوم توضیح می‌دهد: «پرونده‌ی دوم هم مربوط به تجمع ۲۱ آبان ده ونک (اعتراض به تخریب خانه‌های مسکونی اطراف دانشگاه الزهرا) است. جلوی اجرای حکم توسط مردم گرفته شده بود و حتی نیروهای امنیتی هم رفته بودند؛ حالا از من شکایت کرده‌اند که مانع اجرای حکم شده‌ام.

بعد از تجمع، حدود ساعت پنج، یک سمند سفید شخصی آمد که من را به زور داخل آن می‌کردند مردم جمع شدند و روی شیشه‌ی آن زدند. چون حکم نداشتند و نمی‌دانستیم که من را کجا می‌برند. یک شکایت هم به خاطر آسیب به اموال عمومی از من شده‌است.»

او با تاکید براینکه دلیل اصلی بازداشت او ده ونک بود و نه دیگر پرونده‌ها اضافه کرد: «بازداشت من ربطی به دو پرونده‌ی دیگر ندارد. اینکه دادگاه ویژه روحانیت می‌گوید به خاطر چهار شاکی شما را احضار کردیم دروغ است. پرونده‌ی این دو نفر اصلا مطرح نشده؛ اگر به خاطر آنها بود باید تفهیم اتهام می‌شد و برایش وثیقه تعیین می‌کردند. درحالی که این اتفاق نیافتاد و فقط به من گفتند پرونده دیگری هم داری. بازداشت من فقط به خاطر مسایل ده ونک بود.»

پرونده دیگری هم مربوط به فاطمه صالحی دختر سرلشگر صالحی بود که به من گفتند از طرف ارتش شکایت شده است. این پرونده مربوط به پستی می‌شود که در صفحه من نبود بلکه در صفحه دیگری به نام «آنتی رانت» بود.

شکایت دیگری هم مربوط به آقای پورزرندی، رییس سابق بانک شهر بود که گفته شده او صرافی نداشته و پسرش صرافی داشته است. نه این پرونده و نه پرونده‌ی سرلشگر صالحی اصلا به من تفهیم اتهام نشده است.»

او در ادامه اضافه می‌کند: «به نظر من به خاطر فشار رسانه‌ای که وجود داشت گفتند به خاطر چهار پرونده بازداشت شده‌ام اما واقعیت این است که من فقط به خاطر ده ونک بازداشت شدم.»

او با انتقاد از نحوه تفکر حاکم بر دادگاه گفت: «برخورشان خوب بود اما طرز فکر آنها با ما که فکر عدالتخواهی داریم متفاوت بود. به من می‌گفتند ده ونک به تو چه ربطی دارد، برو درست را بخوان. یعنی حمایت از محرومین و آرمان‌های انقلاب و اسلام و این همه‌ حرف‌های امام همه هیچ؟

از این لحاظ ناراحتم که چرا باید تفکر در دادگاه‌های جمهوری اسلامی اینطور باشد که اگر کسی از مظلومان و مستضعفان دفاع کرد اینگونه گفته شود؛ من توضیح دادم که اینها وکیل نداشتند و من کمک‌شان کردم.»

او در پایان گفت: «هنوز دادگاه برگزار نشده پس محدودیتی هم تعیین نشده است، من هیچ تعهدی ندادم. از دادگاه می‌خواهم که طبق قانون به من اجازه دهند پرونده‌ی خود را ببینم، اگر پرونده‌ی من چیزی دارد نشانم دهند. من آن موقع درخواست ننوشتم اما الان این را درخواست می‌کنم.»

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در این زمینه:

[داماد یک عضو شورای نگهبان بازداشت شد]

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy