Wednesday, Nov 21, 2018

صفحه نخست » ارزیابی فرمانده کل ارتش اسرائیل از استقرار نظامی ایران در سوریه

Israel.jpgرادیو اسرائیل - فرماندهان ارشد در دیدار رئیس ستاد از خط مرزی اسرایئل با سوریه و لبنان

رئیس ستاد کل ارتش، ژنرال گادی آیزنکوت هنگام دیدار از بخش‌های شمالی اسرائیل و مرزهای این کشور با سوریه و لبنان، به خبرنگاران گفت که جلوگیری از رسانده شدن جنگ افزار از حکومت اسلامی ایران به حزب الله لبنان، همچنان یکی از دلمشغولی‌های عمده ارتش اسرائیل است.

فرمانده سپاه شمال اسرائیل نیز در این هفته در یک سخنرانی گفته بود که حزب الله، همانند سپاه قدس، می‌کوشد در سوریه استقرار یابد و این امری است که اسرائیل با همه امکانات خود از وقوع آن جلوگیری کند.

بنیامین نتانیاهو نیز در هفته‌های اخیر خواستار برچیدن کارگاه هایی در داخل لبنان شده است که در آن جا موشک‌های ساخت ایران را به نقطه زن مبدل می‌کنند.

ژنرال ایزنکوت سخنان خود را در یک همایش دوره‌ای امیران ارتش در بخش‌های شمالی کشور و در نزدیکی مرز با سوریه و لبنان بیان داشت. رئیس ستاد، موفقیت نیروهای شمالی کشور را در اجرای ماموریت‌ها و حفش مرزهای اسرائیل ستود و گفت که آنان در خنثی کردن تلاش‌های رژیم ایران برای انتقال جنگ افزار از سوریه به حزب الله در لبنان موفق بوده‌اند.

ژنرال آیزنکوت گفت که جلوگیری از انتقال اسلحه، یک تلاش دائم است که همچنان باید ادامه یابد.

در همایش امیران ارتش، اوضاع جنگ در سوریه نیز به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و ارزیابی هایی درباره آن چه که در آینده ممکن است رخ دهد، عرضه گردید.

از دیدگاه ژنرال ایزنکوت، دستاوردهای حکومت ایران برای استقرار دائم در سوریه چندان با موفقیت روبرو نبوده و هنوز تا رسیدن به هدف تعیین شده، فاصله بسیار دارد. ولی ارتش اسرائیل باید همچنان به هوشیاری و تلاش خود برای خنثی کردن همه هدف‌ها و برنامه‌های رژیم ایران و حزب الله لبنان ادامه دهد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy