Thursday, Nov 22, 2018

صفحه نخست » نتایج پژوهشی درباره متلک‌گویی در اروپا و آمریکا

matalak_112218.jpgایران اینترنشنال - نتایج پژوهش مشترک دو مؤسسه تحقیقاتی در اروپا که در شش کشور توسعه‌یافته جهان انجام شده، نشان می‌دهد که ۸۶ درصد زنان اسپانیایی در طول زندگی خود با «سوت» مردان مواجه شده‌اند. پس از اسپانیا، زنان انگلیسی، آمریکایی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی، به ترتیب با ۷۱، ۷۰، ۶۷ و ۶۶ درصد، در طول زندگی خود با این آزار روبرو بوده‌اند.

این پژوهش که بیش از ۶ هزار زن بالای ۱۸ سال را در این شش کشور مورد مطالعه قرار داده، توسط موسسه پژوهشی ژان ژوقس، وابسته به حزب سوسیالیست فرانسه و نیز مرکز مطالعات مترقی اروپا انجام شده است.

برمبنای این پژوهش، بیشتر زنانی که با سوت‌زدن مردان در خیابان مواجه شده و آزار دیده‌اند، در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال قرار دارند. پس از این گروه، زنان ۲۵ تا ۳۴ سال بیشتر هدف این «جلب توجه» بوده‌اند. با افزایش سن زنان، این خشونت علیه آنان کاهش یافته است.

در پاسخ به این پرسش که آیا در دوازده ماه گذشته، در خیابان با سوت آزاردهنده و جنسی مواجه شده‌اند، ۲۳ درصد زنان اسپانیایی جواب مثبت داده‌اند. پس از آنان، زنان آلمانی با ۱۷ درصد، زنان آمریکایی با ۱۵ درصد، و سپس زنان انگلستان، فرانسه و ایتالیا قرار دارند.

111.jpg222.jpg

«آیا در طول زندگی خود در خیابان مورد اهانت و متلک سکسیستی قرار گرفته‌اید؟» در پاسخ به این پرسش ۵۰ درصد زنان آمریکایی جواب مثبت داده‌اند. پس از آنان، زنان انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی قرار دارند، به ترتیب با ۴۳، ۴۰، ۳۹، ۳۶ و ۲۵ درصد.

در واکنش به همین پرسش، و برای دوازده ماه گذشته، ۱۳ درصد زنان آلمانی پاسخ مثبت داده‌اند. پس از آنان، ۱۰ درصد زنان در اسپانیا و انگلیس، ۸ درصد زنان در فرانسه و آمریکا، و ۵ درصد زنان ایتالیایی جواب «بله» داده‌اند.

موارد دیگری از آزار خیابانی نیز در این پژوهش بررسی شده است. در بیشتر این موارد، اسپانیا و آلمان در رتبه‌های نخست، و انگلستان و آمریکا در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy