Saturday, Nov 24, 2018

صفحه نخست » اودو توالت، اودو پرفیوم و پرفیوم چه تفاوتی با هم دارند و کدام را انتخاب کنیم؟

cologne_112318.jpgایران اینترنشنال - خیلی‌ها تفاوت بین اُو دُو توالت (eau de toilette)، اُو دُو کُلن (eau de Cologne)، اُو دُو پِرفیوم (eau de parfum) و پِرفیوم (parfum) را نمی‌دانند. به همه‌ آن‌ها عطر گفته می‌شود، در‌حالی‌که با هم فرق دارند. ماده اصلی در تهیه‌ عطر الکل است، الکل اتیل به ماندگاری رایحه کمک می‌کند و باید به روشی به‌کار برده شود که رایحه را از بین نبرد. عطرها از ترکیب سه ماده اصلی به‌وجود می‌آیند: اسانس غلیظ، نگهدارنده و تثبیت‌کننده. الکل اتیل اسانس غلیظ را رقیق می‌کند، اما به‌سرعت تبخیر می‌شود، همچنین به پوست احساس تازگی می‌دهد و به ماندگاری رایحه نیز کمک می‌کند. براساس میزان الکل اتیل افزوده‌شده به اسانس غلیظ، سه نوع عطر متفاوت تولید می‌شود. هر‌قدر میزان الکل استفاده‌شده در عطر کمتر باشد، ماندگاری عطر بیشتر خواهد بود.

توجه به چند نکته‌ ساده به شما در انتخاب آنچه واقعا نیاز دارید کمک می‌کند.

او دو توالت و او دو کلن

او دو توالت کمترین درصد اسانس را دارد، حدود ۷ تا ۱۲ درصد. او دو توالت تازه، خنک و نشاط‌آور است، برای صبح‌ها بعد از حمام یا شب‌ها قبل از خواب انتخاب مناسبی است. رایحه‌اش در تماس با پوست فرح‌بخش است. به‌دلیل غلظت کم گزینه‌ای بسیار مناسب برای روزهای گرم تابستان است. در واقع، عطرهای سبک و او دو توالت‌ها عطرهای تابستانی هستند. علاوه‌بر‌این او دو توالت‌ها در مقایسه با دو نوع دیگر عطر ارزان‌تر هستند.

او دو کلن شبیه او دو توالت است، فقط غلظت رایحه‌اش کمتر است، حدود ۳ تا ۵ درصد.

او دو پرفیوم

او دو پرفیوم نسبت به او دو توالت اسانس غلیظ‌تری دارد، ۱۲ تا ۲۵ درصد. ماندگاری او دو پرفیوم روی پوست بیشتر است. می‌توانید آن را مستقیم روی پوست بزنید و یا از فاصله اندکی به خود اسپری کنید تا موها و لباستان بوی عطر بگیرد.

پرفیوم

پرفیوم ترکیبی بسیار غلیظ است و ۱۸ درصد از اسانس را دارد. بوی پرفیوم بسیار سنگین است. توصیه می‌شود از آن در مناسب‌های خاص استفاده کنید.

پرفیوم بسیار سکرآور است و چند قطره از آن کافی است. آن را به قسمت‌های خاصی بزنید، یعنی قسمت‌های گرم پوستتان مثلا روی سینه، پشت گوش‌ها و روی مچ‌ها.

کدام یک را انتخاب کنیم؟

گاهی اوقات تصمیم‌گیری مقابل هزاران شیشه عطر صف‌کشیده در عطر فروشی‌ها یا انتخاب میان او دو توالت، او دو پرفیوم و پرفیوم سخت است. بهتر است انتخاب‌تان بر‌ مبنای سبک زندگی و شخصیت‌تان باشد.

او دو توالت مناسب کسانی است که خجالتی‌اند و دوست ندارند جلب‌توجه کنند. اما اگر دوست دارید در جمع دیده شوید یا اهل رفتن به مهمانی‌های بزرگ و خاص هستید، بهتر است از پرفیوم استفاده کنید، گرچه پرفیوم نسبت به رقبای خود قیمت بسیار بالاتری دارد. اگر بودجه‌‌‌اش را دارید، علاوه بر پرفیوم، یک او دو پرفیوم هم بخرید تا در روزهای معمولی استفاده کنید.

اگر فردی پر‌جنب‌و‌جوش و معاشرتی هستید، او دو پرفیوم را انتخاب کنید که مناسب با زندگی روزانه‌ شماست. هرچند بهتر است هر سه‌ نوع عطر را توی کمدتان داشته باشید تا گزینه‌هایتان در شرایط مخصوص و فصل‌های مختلف سال متنوع‌تر باشد.

اما پیش از همه‌ و پیش از انتخاب بین او دو توالت، او دو پرفیوم یا پرفیوم، رایحه‌ای را پیدا کنید که با شخصیت شما سازگار است. این مهم‌ترین نکته است!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy