Saturday, Nov 24, 2018

صفحه نخست » حماس در جستجوی سربازان اسرائیلی که در غزه پنهان هستند

hamas_112318.jpgرادیو اسرائیل - رسانه های عربی امروز (شنبه) نوشتند که حماس هم اکنون تلاش بسیار می کند که افراد وابسته به یگان عملیاتی اسرائیل را که احتمالا هنوز در غزه هستند، شناسایی و بازداشت کند. به گزارش جروسلام پست سخن از یگانی است که افراد آن یک ماموریت بسیار محرمانه در خاک غزه داشتند، ولی پیش از آن که موفق به اجرای ماموریت خویش شوند، واحدهای بازرسی نظامی حماس آن ها را شناسایی کردند.

در جریان درگیری مسلحانه بین طرفین، یک افسر اسرائیلی کشته شد و یک افسر دیگر زخمی گردید و هفت تن از افراد حماس از پای درآمدند.

در گزارش ها آمده بود که ارتش اسرائیل توانسته است با هلیکوپتر، اعضای این یگان را نجات داده و از غزه به اسرائیل منتقل سازد. ولی اکنون روزنامه الاخبار چاپ بیرون می نویسد که به باور حماس، اسرائیل نتوانسته همه اعضای یگان را نجات دهد و احتمال بسیار وجود دارد که شماری از آن ها همچنان در غزه پنهان باشند.

الاخبار نوشت که حماس در جستجو یک وانت بار است که پلاک غزه را داشته و احتمالا توسط افرادی هدایت می شده که ساکن غزه هستند و به اسرائیل یاری می رسانده اند و اکنون حماس می خواهد آن ها را شناسایی کند.

در ادامه گزارش آمده است که به باور حماس، ماموریت یگان فوق محرمانه اسرائیلی آن بوده که دستگاه های بسیار پیشرفته شنود را روی شبکه تلفن داخلی حماس نصب کند. بدین سان، اسرائیل قادر می شد که به همه مکالمات تلفنی که ظاهرا به صورت مدار بسته انجام می شد دسترسی یابد.

آگاهان نظامی میگویند که این شیوه در لبنان علیه حزب الله اجرا شده و نتایج بسیار خوبی داشته است.

حماس ادعا می کند که تا کنون چند دستگاه شنود اسرائیلی را در غزه شناسایی و منهدم کرده است. حزب الله نیز چند بار خبرهای مشابه در مورد لبنان منتشر ساخته بود. به گفته آنان، اسرائیل با این شیوه، نه تنها مکالمات تلفنی را شنود می کرد، بلکه قادر بود تحرکات نظامی حزب الله را دقیقا زیر نظر داشته باشد.

روز گذشته (آدینه) حماس با توزیع اعلامیه هایی در سراسر غزه، و با چاپ پانزده عکس از افرادی که ظاهرا تحت تعقیب هستند، از مردم خواست درباره آن ها اطلاعاتی را که در اختیار دارند، به آگاهی افراد امنیتی برسانند.

اداره سانسور نظامی اسرائیل در یک اقدام بیسابقه، از کسانی که در شبکه های اجتماعی فعال هستند، درخواست کرد از پاسخگویی به این فراخوانی و یا افشای هرگونه جزئیاتی نسبت به این ماجرا خودداری ورزند.

الاخبار نوشت که وانت بار حامل میوه و سبزی، از لحظه ای که وارد خاک غزه شده بود زیر نظر قرار داشت.

اسرائیل تا کنون کوچکترین خبری درباره ماهیت ماموریت گروه اعزامی فاش نساخته است.

اسرائیل خودرو حامل افراد یگان را پس از نجات و انتقال آنان به خاک اسرائیل بمباران کرد تا وسائل و تجهیزاتی که در داخل آن قرار داشت شناسایی نشود. ولی افراد حماس می گویند به وسایلی در میان این مجموعه بمباران شده یافته اند که نشان می دهد هدف اسرائیل اتصال به شبکه مرکزی تلفن مدار بسته آنان و انجام شنودهای بسیار حساس نظامی بوده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy