Tuesday, Nov 27, 2018

صفحه نخست » وال استریت جورنال: واکنش ایرانیان در تبعید به تلاش تهران در ترور مخالفان

wsj_112318.jpgروزنامه وال استریت جورنال در گزارشی نوشت: اجتماع نزدیک به ۲۰۰ تن از ناراضیان از رژیم ایران در شهر کپنهاگ پایتخت دانمارک در حالی زیر تدابیر امنیتی شدید برگزار می شود که حکومت ایران بازداشت جمعی مخالفان به دنبال حمله مسلحانه جدائی طلبان در اهواز را در دستور روز خود قرار داده و برای ترور مخالفان در خارج از مرزهای کشور تلاش‌های تازه‌ای را آغاز کرده است.

آندرس ساموئلسِن وزیر خارجه دانمارک به محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود اطلاع داده است که طرح حکومت ایران در ترور مخالفان در خاک دانمارک، به کلی غیر قابل قبول است.

ظریف با انکار نقش داشتن تهران در برنامه ریزی ترور مخالفان گفته است، ادعای ترور ساخته و پرداخته موساد و رسانه‌های اسرائیلی است.

سازمان های اطلاعاتی اروپا اطلاع داده‌اند که سپاه پاسداران انقلاب ایران پس از دو دهه که ترور مخالفان سیاسی در خارج را متوقف کرده بود، بار دیگر حذف مخالفان برون مرزی را از سر گرفته است.

نشست کپنهاگ هر چند تهدید جدی را متوجه رژیم ایران نمی‌سازد، اما نشان دهنده تنشی است که از چارچوب مرزهای کشور فراتر رفته است.

علاوه بر اقلیت عرب، اقلیت‌های بلوچ، کرد و آذری نیز در این نشست حضور داشتند؛ نشستی که نمونه‌ای از شدت گرفتن مبارزه ژئوپلیتکی فزاینده برای سلطه بر خاور میانه است.

گزارش وال استریت جورنال، به تلاش نافرجام اوایل ماه جاری حکومت در ترور فردی پرداخته است که پس از حمله مسلحانه به اهواز، در مقام سخنگوی جدائی طلبان، مسئولیت حمله را برعهده گرفته بود، که در واکنش به آن، سازمان اطلاعاتی دانمارک جمهوری اسلامی را به توطئه برای ترور وی متهم کرد و پلیس دانمارک یک نروژی ایرانی تبار را در رابطه با توطئه ترور بازداشت کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy