Wednesday, Nov 28, 2018

صفحه نخست » چرا خطرناک‌ترین مکان برای زنان خانه است

women_112718.jpgایران اینترنشنال - دفتر جرائم و مواد مخدر سازمان ملل متحد با انتشار تحقیقی تازه اعلام کرده است که زنان بیشتر از هر مکانی در «خانه‌»هایشان به‌ قتل می‌رسند.

بر اساس گزارش «قتل زنان و دختران» این نهاد، سال گذشته دست‌کم از میان ۸۷ هزار زن و دختری که به قتل رسیده‌اند، نزدیک به ۵۰ هزار نفر یا ۵۸ درصد آن‌ها در خانه‌های خود و اغلب توسط شریک زندگی یا اعضای خانواده‌شان کشته شده‌اند.

نتایج این تحقیق که همزمان با روز یکشنبه ۴ آذر، برابر با «روز مبارزه با خشونت علیه زنان» منتشر شده نشان می‌دهد که هر روز به طور میانگین ۱۳۷ زن توسط اعضای خانواده‌شان به قتل می‌رسند.

این گزارش می‌افزاید که در آمارهای جهانی، بیشتر مقتولان مذکر هستند و از سوی غریبه‌ها کشته می‌شوند. با این‌ حال آمار مربوط به زنان نشان می‌دهد که آشنایان، بیشتر برای مرگ زنان و دختران برنامه می‌ریزند.

یوری فِدوتوف، مدیر این دفتر که بر نگارش این تحقیق نظارت داشته، می‌گوید که زنان «همچنان بالاترین بها را در نتیجه نابرابری‌های جنسی، تبعیض‌ها و کلیشه‌سازی‌های منفی» پرداخت می‌کنند و قتل توسط اعضای خانواده یا شریک زندگی، «ابزاری مهلک در امتداد تبعیض و سوءرفتار بر پایه جنسیت است.»

هرچند بر اساس این گزارش بیشترین زنان طی سال گذشته در آسیا کشته شده‌اند، اما اکنون در آفریقا زنان بیشتر از هر نقطه دیگر زمین در خطر قتل توسط خانواده و آشنایان خود قرار دارند و این آمار در اروپا در پایین‌ترین سطح است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy