Wednesday, Nov 28, 2018

صفحه نخست » قیمت دلار در صرافی‌ها به زیر ۱۲ هزار تومان کاهش یافت

dollar_112818.jpgبی بی سی - با ادامه کاهش قیمت ارز در ایران، نرخ دلار آمریکا در معاملات بعدازظهر امروز (چهارشنبه هفتم آذر) در بیشتر صرافی‌های تهران به زیر ۱۲ هزار تومان رسیده است.

بر اساس گزارش‌ها از تهران، نرخ هر دلار آمریکا در صرافى‌هاى بانکى در ساعات‌های اولیه بعدازظهر امروز بین ۱۱۷۵۰ تا ۱۱۹۰۰ تومان به فروش رسیده است.

بعضی خبرگزاری‌های ایران گفته‌اند از ساعت ۴ بعدازظهر به بعد قیمت دلار در صرافی ملی به کمتر از ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان هم رسید.

کاهش نرخ دلار به زیر دوازده هزار تومان در ساعات پایانی معاملات دیروز رقم خورد که امروز هم ادامه یافته.

به گفته فعالان بازار، در روزهای اخیر میزان عرضه ارز افزایش یافته و بر تعداد فروشندگان اضافه شده است که این روند کاهش نرخ را در پی داشته است.

بر همین اساس عده‌ای از دارندگان ارز خانگی از کاهش بیشتر قیمت‌ها نگرانند، که این روند میزان عرضه را در بازار بیشتر کرده.

عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران هم امروز گفته روند کاهش قیمت ارز ادامه خواهد یافت.

او گفته: "صادر کنندگانی که معافیت گرفته‌اند در حال عرضه ارز خود به بازار هستند."

کاهش قیمت ارز در حالی است که همزمان با اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نیمه آبان قیمت دلار به زیر ۱۵ هزار تومان رسیده بود؛ در ماه‌های اخیر و در اوج قیمت، نرخ دلار به بیست هزار تومان در مهر ماه نزدیک شده بود.

اخیرا برخورد با دلالان، معاملات خیابانی را از گذشته سخت تر کرده است.

نیروی انتظامی با نصب پارچه نوشته‌ای در ورودی پاشاژ افشار مانع جمع شدن دلالان در این پاساژ شده است.

پیش از این، معاملات زیادی در پاساژ افشار، بالاتر از خیابان فردوسی و چهار راه استانبول، انجام می‌شد.

خبرگزاری مهر در گزارشی نوشته است "کرکره های تمامی مغازه های پاساژ افشار پائین کشیده شده است و هیچ یک از صرافی ها مشغول به کار نیستند و پاساژ به حالت تعطیل درآمده است."

رئیس بانک مرکزی ایران هفته پیش در پستی اینستاگرامی از راه‌اندازی بازار معاملات آزاد نقدی و حواله ارزی با سازوکار "حراج" خبر داد.

او گفته بود که در این باره به "جمع بندی" رسیده و بازار جدید با مشارکت بانکها و صرافی‌های مجاز تحت نظارت بانک مرکزی در آینده نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

عده‌ای این وعده را پیامی برای راه‌اندازی "بورس ارزی" ارزیابی کردند.

در اوایل مهر ماه و با افزایش نگرانی‌ها درباره تحریم‌های یکجانبه علیه ایران، قیمت ارز در بازار غیررسمی ایران با جهشی تاریخی به شدت بالا رفت و قیمت دلار به بالای ۱۹ هزار تومان هم رسید؛ از آن زمان نرخ دلار رو به کاهش گذاشت.

نرخ دلار در اوایل سال گذشته (۱۳۹۶) حدود ۳۷۵۰ تومان بود.

کاهش نرخ ارز در ایران در حالی است که عده‌ای از منتقدان می‌گویند اگر دولت قدرت کاهش قیمت ارز را داشته چرا اجازه داده بود دلار تا ۱۹ هزار تومان بالا رود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy