Saturday, Dec 1, 2018

صفحه نخست » فریاد معلمان و کارگران، شبکه بیان

bayan.jpgشبکه بیان - هزاران ایرانی به خیابان ها آمده اند تا فریادشان را به گوش حاکمان جمهوری اسلامی برسانند. در این میان علی خامنه ای در صف نخست مقابله با کارگران و معلمان ایستاده است. دو قشری که از مظلوم ترین ها هستند و جایی برای شنیدن صدای آنها وجود ندارد.

علی خامنه ای هر زمان می خواهد از واژه "نظام" استفاده کند، با انگشت، خود را نشان می دهد. به این معنا که نظام، خود اوست!

هفتم اسفند سال گذشته، وی در مواجهه با اعتراضات کارگران در پی پرداخت نشدن حقوق هایشان، باز هم این مساله را به دشمن ربط داد و گفت دشمن می خواهد کارگران را علیه نظام تحریک کند.

این در حالی است که کارگران شرکت ملی فولاد در همان اسفند سال ۱۳۹۶ در جریان به تعویق افتادن حقوق هایشان راهی خیابان ها شدند.

تظاهرات جدی کارگران شرکت های فولاد و هفت تپه از ۴ هفته پیش آغاز شد. به دنبال این تظاهرات، دانشجویان و معلمان نیز به آنان پیوستند و با شعارهایی همچون "مرگ بر روحانی" و "نه حاکم نه دولت، نیستند به فکر ملت" اعتراض خود را نشان دادند.

حسین عابدینی از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت در گفتگویی با اکسپرس بریتانیا گفت «مردم ایران معتقدند رژیم به طور کامل فاسد شده است.»

وی ادامه داد: «در جریان اعتراضات مردم شعارهای مرگ بر روحانی و مرگ بر خامنه ای سر می دهند.»

به نظر آقای عابدینی «ایران در یک وضعیت انفجاری قرار دارد. اعتراضات و اعتصابات گسترده در سراسر کشور در حال شکل گیری است و آنچه که در دی ماه سال گذشته آغاز شد به کل کشور کشیده شده است.»

معترضان که به خطر افتادن جانشان را نیز پذیرفته اند با شعارهای دیگری نظیر «حتی اگر بمیریم، حقمونو می گیریم» وضعیت معیشت خود را تشریح می کنند.

گسترش تظاهرات در هفت تپه و فولاد باعث شد تا صادق لاریجانی به مساله ورود کرده و کارگران را تهدید کند.

صادق لاریجانی تلاش کرد تا با تهدید اعتصاب کنندگان، به این وضعیت پایان دهد. او گفت: «با کسانی که می خواهند نظم کشور را به بهانه مطالبات کارگری، متزلزل کنند برخورد خواهد شد. کارگران نباید اجازه دهند که مطالباتشان توسط دشمنان مورد سوءاستفاده قرار گیرد.»

با وجود جنگ های سطحی شهری میان معترضین و نیروهای امنیتی، معترضین همچنان به ماندن در خیابان و سر دادن شعار به نشانه اعتراض اصرار دارند.

برخی تحلیلگران پررنگ نشان دادن وقایع زلزله اخیر کرمانشاه را اقدامی ساختگی برای منحرف کردن افکار عمومی از وقایع هفت تپه می خوانند. به اعتقاد آنان «زلزله واقعی» در هفت تپه آمده است و رژیم دست به خبرپراکنی در خصوص واقعه ای دیگر کرده است.

اقدامات این چنینی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی بارها تکرار شده بود. در حساس ترین لحظات تاریخی که واقعه ای غالبا به ضرر منافع کشور در شرف وقوع بوده، تلویزیون ایران اقدام به پخش محتوایی کاملا غیر مرتبط کرده است.

به نظر می رسد با توجه به حساسیت مساله کارخانه نیشکر هفت تپه، احتمالا مسئله حقوق های کارگران به زودی حل شود اما شرایط به گونه ای پیش می رود که پس از خاموشی موقت این کارگران به زودی شاهد بالا گرفتن اعتصابات و اعتراضات در اهواز و سایر نقاط ایران باشیم.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy