Sunday, Dec 2, 2018

صفحه نخست » استراتژی پیج: خاک عراق جبهه نبرد با نفوذ ایران در منطقه است

Iran_Iraq.jpgسایت تلویزیون ایران فردا ـ وبسایت خبری- تحلیلی "استراتژی پیج" (Strategy Page) می‌نویسد خاک کشور عراق اکنون به جبهه گسترده‌ای از سوی آمریکا برای نبرد با نفوذ ایران در منطقه تبدیل شده است.

در این گزارش آمده است: «به‌نظر می‌رسد حکومت ایران به شبه‌نظامیان حشدالشعبی دستور داده است تا با استفاده از خشونت و مقابله نظامی از عملیات ارتش ملی عراق برای خلع سلاح کردن آنها جلوگیری کنند. در مجموع تلاش‌های ایران برای نفوذ و غلبه کامل خود بر عراق هنوز بی‌نتیجه مانده است.

در حال حاضر حکومت ایران فعلاً تلاش دارد از شکل‌گیری یک اجماع در ساختار قدرت سیاسی عراق که نظر مثبتی به ادامه حضور نیروهای ایران در آن کشور ندارد جلوگیری کند. سیاستمداران هوادار ایران در عراق قصد دارند نیروهای حشدالشعبی را همچنان فعال و دارای قدرت نظامی نگه دارند و ازسوی دیگر افراد وفادار به رژیم ایران را در سازمان‌های امنیتی و ارتش کشور به مقامات تصمیم‌گیرنده تبدیل کنند.

اما بسیاری از مردم عراق هیچ آینده روشنی را برای کشورشان در صورت گرایش به اسلام رادیکال در میان زمامدارشان نمی‌بینند. در این میان جوانان عراق بیشترین مخالفان نفوذ ایران در کشورشان هستند و تظاهرات اخیر در شهر بصره بر علیه حکومت ایران بیانگر این واقعیت است».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy