Tuesday, Dec 4, 2018

صفحه نخست » گزارشی از یک خبر که فیلتر و بعد حذف شد

ensaf_120318.jpgایران وایر - تیتر روز دوشنبه سایت «انصاف نیوز» با عنوان «مشروب خواری در ایران از غرب بیشتر شده است» به نقل از دکتر «ابراهیم فیاض»، انسان شناس و استاد «دانشگاه تهران» ساعاتی پس از فیلتر، لینک آن گزارش از سایت حذف شد.

به گزارش این سایت خبری، گزارش مورد اشاره که حاصل گفت‌وگو با ابراهیم فیاض و نیز «محمدتقی فاضل میبدی» عضو «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» و «نعمت احمدی» حقوق دان بود، به یادداشت چندی پیش روزنامه تندرو «کیهان» می پرداخت.

صبح دوشنبه گزارش این گفت و گو در بخش تیتر یک وبسایت خبری تحلیلی انصاف نیوز منتشر اما ساعاتی بعد پس از فیلترینگ، لینک این خبر از روی سایت حذف شد.

انصاف نیوز نوشته است:«فیلتر آدرس این گزارش درحالی بدون هیچ مکاتبه و تماسی از سوی کمیته‌ فیلترینگ انجام شده است که خبرگزاری "مهر" در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۹۳ در خبری با تیتر "مصرف الکل ایران بیش تر از امریکاست؟!"، به بررسی آمار سازمان بهداشت جهانی از مصرف الکل در کشورهای مختلف پرداخته است که در آن ایران رتبه‌ ۱۹‌ام را دارد و امریکا رتبه ۱۰۴ را!»

این سایت اضافه کرده است:«از سوی دیگر وبسایت فرارو در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۹۴ در گزارشی با تیتر "معاون وزیر بهداشت: مصرف سالانه ۴۲۰ میلیون لیتر الکل در کشور"، به نقل از وزیر بهداشت خبر می‌دهد که سالانه ۴۲۰ میلیون لیتر الکل در کشور مصرف می‌شود.»

انصاف نیوز در انتها نوشته است:«تا لحظه‌ انتشار خبر اطلاعی از علت این اتفاق دریافت نشده است.»

مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

روزنامۀ کیهان چندی پیش در پی انتشار اخبار مسمومیت و مرگ تعداد زیادی از کسانی که مشروبات الکلی تقلبی استفاده کرده اند، در ستون «گفت و شنود» خود نوشت: «به جهنم که می‌میرند. چشم شان کور. عرق کوفت نکنند تا سقط نشوند! اصلا این جرثومه‌های پلیدی برای چه باید زنده باشند؟!»

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy