Friday, Dec 7, 2018

صفحه نخست » بازداشت مدیر هواوی نشان داد هیچ کس از تحریم ایران مستثنی نخواهد بود

arrest_120618.jpgنشریه نشنال در گزارشی نوشت: بازداشت مِنگ وَنژو، مدیر امور مالی «هواوی» غول تکنولوژی چین و دختر موسس آن شرکت، به اتهام نقض تحریم های آمریکا علیه ایران نشان می دهد که دولت پرزیدنت دونالد ترامپ در کار خود جدی است.

صدای آمریکا - منگ سزاوار یک دادرسی عادلانه است و نباید به توپ فوتبالی سیاسی بدل شود. اما دولت آمریکا با بازداشت وارث شرکتی که در ارسال تولیدات حاوی قطعات ساخت آمریکا به ایران در نقض قوانین تحریم صادرات آمریکا نقش داشته است، قدرت خود را به نمایش می گذارد.

سفارت چین در کانادا در واکنشی خشمگینانه ادعا می کند اوتاوا یک شهروند چینی که «هیچیک از قوانین آمریکا یا کانادا را زیر پا نگذاشته است» را بازداشت کرده و لازم است «به فوریت این اشتباه را تصحیح کرده و آزادی شخصی خانم منگ ونژو را به او برگرداند.»

زمان این بازداشت از آن جهت قابل توجه است که پرزیدنت ترامپ و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، در اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین موافقت کردند تا جنگ تجاری شان را که منجر به اعمال میلیاردها دلار تعرفه بر یکدیگر شده است، حل و فصل کنند.

بازداشت اخیر احتمالا اختلافات بین دو اقتصاد بزرگ جهان را عمیق تر خواهد کرد.

چند دولت غربی، از استرالیا گرفته تا بریتانیا، در ماه های اخیر نسبت به مشکلات امنیتی هواوی - که پس از سامسونگ بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند است - ابراز نگرانی کرده اند.

بعضی نگرانند که مبادا چین از این شرکت به عنوان ابزاری برای دسترسی به شبکه های «۵ جی» و توسعه قابلیت های جاسوسی اش در جهان استفاده کند.

منگ از اعضای هیات مدیره شرکت «اسکای کام تک» مستقر در هنگ کنگ است؛ شرکتی که با ایران روابط تجاری دارد.

مطالب بیشتر در سایت صدای آمریکا

قرار است روز جمعه دادگاه درباره آزادی موقت منگ با وثیقه تصمیم بگیرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy