Friday, Dec 7, 2018

صفحه نخست » راست و دروغهای حادثه امروز چابهار

chabahar_120618.jpgمهتاب آباء / ایران بریفینگ

صبح امروز پنج‌شنبه یک وانت نیسان در اقدامی انتحاری مصمم به ورود به فرماندهی انتظامی شهرستان چابهار بود تا خودرو را منفجر نماید که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و در همان ورودی مقر فرمانداری خودرو را منفجر کرد؛ انفجاری شدید و خونین و پس‌ازآن تیراندازی‌های مستمر که صدای آن به روایت برخی تا کیلومترها به گوش می‌رسید.

براثر انفجار مقابل مقر نیروی انتظامی چابهار، شماری هم کشته و مجروح شده‌اند که تاکنون رسماً اعلام‌شده ۲ کشته و چند مجروح داشته است.

معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان به تسنیم گفته است: این بمب داخل یک خودرو جاگذاری شده بود که در نزدیکی یکی از پاسگاه‌های انتظامی منفجرشده و مجروحیت برخی هم‌وطنانمان را در پی داشته است.

ایرنا خبر داد که سرهنگ حیدر علی کیخا،فرمانده نیروی انتظامی چابهار ازجمله شهدای این انفجار است و پس‌ازآن فارس و تسنیم نیز از حضور پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه برای بررسی منطقه در محل حادثه خبرداد.

رحمدل بامری، سرپرست فرمانداری چابهار در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره حادثه امروز چابهار گفت: ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه صبح امروز (پنجشنبه) یکی از عوامل استکبار و دشمن خون‌آشاماقدامی انتحاری را انجام داد. این عامل انتحاری در یک وانت نیسان مواد منفجره به همراه داشته و قصد ورود به فرمانداری انتظامی شهرستان چابهار را داشت که با مقابله نیروهای انتظامی موفق به ورود نشد و در ورودی مقر فرمانداری مواد را منفجر کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

وی ادامه داد: متأسفانه شدت و حدت مواد آن‌قدربوده که ۴ شهید داشته‌ایم و چند نفر نیز مجروح شده‌اند که از مردم، کاسبان و به عبارتی شهروندان چابهار بوده‌اند.

گفتنی است در حالی سرپرست فرمانداری از«عوامل استکبار» صحبت نموده که هنوز هیچ گروهی مسئولیت این عملیات را برعهده گرفته و مراجع اطلاعاتی ایران هم هیچ توضیحی نداده‌اند، اما عمدتاً این‌گونه حوادث همیشه به استکبار جهانی و یا شیطان خون‌آشام نسبت داده می‌شود، دقایقی بعد از گفتگوی فرمانداری چابهار با شبکه خبر، مدیرکل هلال‌احمر سیستان و بلوچستان،شهادت ۴ نفر را تکذیب نمود و اعلام کرد تنها ۲ عضو نیروی انتظامی در این حادثه کشته‌شده‌اند.

بامری در ادامه گفت: این نشان می‌دهد که دشمن به مقابله با مردم برخاسته است؛ مردمی که پای ارزش‌ها و پای نظام ایستاده‌اند و اتحادشان مثال‌زدنی است. نیروهایی که جان خودشان را برای امنیت و آسایش به این مردم تقدیم کرده‌اند. شاید تصور دشمن این است که می‌تواند با این عملیات‌ها، خللی در نظام و مسئولین برای خدمت‌رسانی ایجاد کند، اما این آرزو را به گور خواهند برد.

وی افزود: هم‌اکنون شرایط شهر عادی است و نیروهای عمل‌کننده در شهر مستقر هستند. در میان مجروحان شماری زن و کودک نیز به چشم می‌خورند که به بیمارستان امام علی چابهار منتقل‌شده‌اند.

ساعاتی بعد نیز محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در محل عملیات تروریستی چابهار حضور داشت،در گفت‌وگو با تسنیم گفت: بنده و فرمانده قرارگاه قدس سپاه در محل عملیات تروریستی هستیم. متأسفانه در این عملیات چند نفر از نگهبانان مقابل در ورودی ستاد فرماندهی شهید و زخمی شده‌اند.

سردار پاکپور با بیان اینکه شهر در امنیت کامل است، اظهار داشت: نیروهای سپاه در محل حضور دارند و هشیار هستند. اخبارمنتشره مبنی بر اینکه فرمانده انتظامی چابهار در این عملیات تروریستی به شهادت رسیده،کذب است و اصلاً خودروی انتحاری نتوانسته به داخل مقر فرماندهی انتظامی چابهار وارد شود.

پاکپور همچنین اظهارات دیگر فرمانداری چابهار را که «در میان مجروحان شماری زن و کودک نیز به چشم می‌خورند» را هم تکذیب نمود و اعلام کرد تنها ۴ سرباز و کادر نیروی انتظامی مجروح شده‌اند.

به نظر می‌رسد رحمدل بامری به‌صورت از پیش تعیین‌شده مطلب مشابه ای را که همواره در این‌گونه حوادث اظهار داشته می‌شود راخوانده!

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy