Sunday, Dec 9, 2018

صفحه نخست » ترامپ: معترضان ماکرون در پاریس بدنبال رهبری مثل من هستند + واکنش فرانسه

parisTrump_120918.jpgیورونیوز - دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه همزمان با تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه از توافق تغییرات آب و هوایی پاریس انتقاد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا با انتشار توییتی اعتراضات در فرانسه را نشانه «عدم کارایی» توافق پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی دانست و نوشت: «توافق پاریس چندان برای پاریس خوب کار نمی کند! در سراسر فرانسه تظاهرات و شورش است. مردم نمی‌خواهند ارقام هنگفت بپردازند. ارقامی که بیشترش به کشورهای جهان سوم می رود (و به شکل نامعلومی خرج می شود) تا از محیط زیست محافظت شود. فریاد می زنند "ما ترامپ را می خواهیم!" عاشق فرانسه هستم!»

دونالد ترامپ پیش از این نیز ضمن اشاره به عقب نشینی امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی اش در مقابل خواسته‌های تظاهرکنندگان تاکید کرده بود که توافق پاریس «شکست» خورده است.

رئیس جمهوری فرانسه پس از تظاهرات شنبه گذشته جلیقه زردها افزایش مالیات بر سوخت در سال ۲۰۱۹ را ابتدا تعلیق و سپس لغو کرد.

مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

انتقاد رئیس جمهوری آمریکا از توافق پاریس در حالی مطرح می شود که نمایندگان نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان در لهستان برای بررسی تغییرات آب و هوایی گردهم آمده‌اند.

پاریس از دونالد ترامپ خواست که در سیاست داخلی فرانسه دخالت نکند

رادیو فرانسه - به دنبال پیام‌های طعنه‌آمیز و انتقادهای دونالد ترامپ از دولت فرانسه، "ژان ایو لودریان" وزیر امور خارجۀ فرانسه از رئیس جمهوری آمریکا خواست که در امور داخلی این کشور مداخله نکند. دونالد ترامپ تاکنون چند بار از سیاست‌های امانوئل ماکرون انتقاد کرده و جنبش "جلیقه زردها" را ناشی از جهت‌گیری‌های اشتباه دولت فرانسه دانسته است.

روز یکشنبه ٩ دسامبر/ ١٨ آذر، "ژان ایو لودریان" در یک برنامۀ تلویزیونی و رادیویی گفت: «این را خطاب به دونالد ترامپ می‌گویم و رئیس جمهوری (امانوئل ماکرون) هم همین حرف را می‌زند: ما در بحث‌های آمریکایی موضع‌گیری نمی‌کنیم، شما هم بگذارید که ما در مقام یک ملت، زندگی خودمان را بکنیم». او تأکید کرد که «ما ملاحظات خود را دربارۀ سیاست داخلی آمریکا ابراز نمی‌کنیم و مایلیم که این رفتار دوجانبه باشد».

ژان ایو لودریان همچنین از وزیر کشور ایتالیا انتقاد کرد و گفت «او نیز با مشکلات خودش مواجه است و من سرزنش‌ها و درس‌های او را بی‌پاسخ می‌گذارم».
"ماتئو سالوینی"، وزیر کشور راست‌گرای ایتالیا نیز یکی از منتقدان سرسخت امانوئل ماکرون است و تظاهرات فرانسه را نتیجۀ مستقیم سیاست‌های غلط او دانسته است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy