Sunday, Dec 9, 2018

صفحه نخست » دستگیری "قاتل" فیلمساز بانه‌ای و برادرش

movieDirector_120818.jpgدویچه وله - مقام‌های محلی و انتظامی خبر دادند که "قاتل" رحیم ذبیحی، فیلمساز بانه‌ای و برادرش کیوان ذبیحی دستگیر شده و به جرم خود اعتراف کرده است. خودروی برادران ذبیحی جمعه گذشته به شکل مشکوکی از جاده منحرف شده و آتش گرفته بود.

محمد فلاحی، فرماندار شهرستان بانه، روز یکشنبه ۱۸ آذر (نهم دسامبر) گفت که "قاتل" رحیم ذبیحی، فیلمساز اهل کردستان و برادرش کیوان ذبیحی دستگیر شده و به قتل اعتراف کرده است.

رسانه‌های داخلی ایران روز گذشته از مرگ مشکوک رحیم ذبیحی و برادرش خبر داده بودند. به گزارش این رسانه‌ها، خودروی برادران ذبیحی عصر جمعه گذشته به دلیل نامعلومی از جاده روستای نیزه‌رود واقع در ۵ کیلومتری مسیر بانه−آرمرده منحرف و با سقوط به دره دچار آتش‌سوزی شده است. طبق همین گزارش، شاهدان محلی از احتمال قتل این دو نفر پیش از سانحه و صحنه‌سازی سقوط خودروی آنها به دره خبر داده بودند.

محمد فلاحی امروز گفت: «با تلاش و پیگیری نیروهای انتظامی و با همکاری دستگاه قضایی این شهرستان، قاتل رحیم و کیوان ذبیحی در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.»

به گفته فرماندار بانه، "قاتل" در جریان "اعترافات" خود دلیل ارتکاب قتل را "اختلافات مالی" عنوان کرده است.

هم‌زمان عبدالله فتحی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کردستان نیز اعلام کرد: «با تلاش‌های پلیس و کارهای تحقیقاتی صورت‌گرفته شامگاه روز شنبه قاتل رحیم ذبیحی فیلمساز بانه‌ای و برادرش دستگیر شد.»

مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

عبدالله فتحی همچنین با اشاره به اینکه "هویت این فرد مشخص شده و هم‌اکنون در اختیار مراجع قضایی است"، تصریح کرد: «طی روزهای آینده و بعد از تکمیل کارهای تحقیقاتی هویت فرد اعلام می‌شود.»

رسول کرمی چگینی، فرمانده انتطامی بانه، روز گذشته ضمن تأیید کشته شدن دو نفر در داخل خودرو، گفت: «کارشناسان انتظامی و پلیس راه پس از گزارش این حادثه بلافاصله در محل حاضر شدند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، در تحقیقات اولیه مشخص شده بوده که خودرو آتش‌گرفته متعلق به رحیم ذبیحی، فیلمساز و کارگردان بانه‌ای، بوده که سند و مالکیت آن به نام همسرش بوده است.

روز گذشته ضمن اشاره به جان باختن هر دو سرنشین این خودرو و سوختن پیکر آنها اعلام شده بود که علت حادثه هنوز مشخص نشده و پزشکی قانونی در مورد هویت آنان اظهار نظر قطعی نکرده است.

خبرگزاری فارس اما گزارش داده بود که: «در این میان گفته می‌شود، هر دو سرنشین در بخش عقب کابین سرنشین و به عبارتی در صندلی عقب خودرو بوده و دست‌های هر دوی آنها از پشت بسته شده است که این موضوع احتمال قتل آنها را قوت می‌بخشد.»

رحیم ذبیحی و کیوان ذبیحی متعلق به یکی از خانواده‌های سرشناس بانه بودند. رحیم ذبیحی ۴۷ ساله با سابقه‌ای حدودا ۲۰ ساله در هنرهای نمایشی، نخستین فیلم کوتاه خود به نام "هاوار" را در سال ۱۳۸۱ ساخت. او اغلب در فیلم‌هایش به موضوعاتی چون خشونت علیه زنان و کودکان و نیز قربانیان جنگ پرداخته است. فیلم‌های کوتاه "ستلایت"، "گریز"، "پایان جنگ"، "استرس" و "مردی که به گردش رفت" و فیلم‌های بلند "سرزمین افسانه"، "بابا نوئل گریست" و "روز بعد"، از جمله آثار او هستند که بارها با اقبال داخلی و بین‌المللی روبه‌رو شدند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy