Monday, Dec 10, 2018

صفحه نخست » العبادی: دخالت ایران مانع نخست‌وزیری من برای دوره دوم شد

alebadi.jpgالعربیه - حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق و رئیس ائتلاف النصر در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور گفت که دخالت ایران باعث شد نتواند برای دور دوم به نخست‌‌وزیری برسد.

العبادی یکشنبه ۹ دسامبر در مصاحبه با تلویزیون الشرقیه گفت: «معتقدم که دخالت ایران باعث شد برای دور دوم نخست‌وزیر نشوم. دلیل آن هم پایبندی‌ام به تحریم‌های آمریکا علیه تهران در زمینه دلار بود».

او افزود که ایرانی‌ها از حضورش احساس خطر کردند، از این رو از عادل عبدالمهدی نحست‌وزیر کنونی حمایت کردند.

او ادامه داد: «موضع من در قبال تحریم‌های آمریکا علیه تهران واضح بود، من مخالف این تحریم‌ها هستم. اما در عین حال کشورم را در معرض خطر قرار نمی‌دهم».

العبادی در مصاحبه با شماره روز دوشنبه ۱۰ دسامبر روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط به مناسبت مرور یک سال بر اعلام پیروزی علیه داعش در عراق، از به گفته او «قربانی کردن پیروزی بزرگ علیه داعش، از میان بردن فرقه‌گرایی و تحقق امنیت و حاکمیت ملی از راه اصرار سامانه سیاسی عراقی بر سیاست‌ورزی فرقه‌ای و پیروی از اهداف خارجی در داخل» ابراز نگرانی کرد.

او تاکید کرد: «صف بندی‌ها در جبهه‌های فرقه‌ای، نتیجه‌ای جز تضعیف کشور، فلج کردن توانایی‌های آن و باز تولید شرایطی که به ظهور داعش منجر شد، نخواهد انجامید».

داعش تابستان ۲۰۱۴، مناطق وسیعی از شمال عراق و سوریه را تصرف و در این مناطق، برپایی نظام خلافت اسلامی را اعلام کرد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy