Tuesday, Dec 11, 2018

صفحه نخست » پیشنهاد نماینده مجلس ایران برای واردات خودروی کارکرده از افغانستان

mansouri.jpgالعربیه - محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ایران سه‌شنبه ۱۱ دسامبر پیشنهاد واردات خودروی کارکرده از افغانستان را با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصوری در مصاحبه با رادیو سراسری ایران، پیشنهاد داد: «با وجود اعمال تحریم‌ها و عدم امکان واردات خودروی صفر کیلومترمی توان خودروهای کم کارکرد را از کشورهایی مانند افغانستان وارد کرد».

پس از آغاز اجرای تحریم‌های هسته‌ای آمریکا علیه ایران در پی خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با تهران (برجام) بسیاری از شرکت‌های خارجی، بازار ایران را ترک کردند. تعداد زیادی از این شرکت‌ها، متعلق به صنعت خودروسازی بود.

منصوری در ادامه مصاحبه خود بیان اینکه تولید قطعات خودرو در کشور به دلیل افزایش ارزش دلار توجیه اقتصادی دارد، افزود: «این در حالی است که از تمامی ظرفیت قطعه سازان داخلی استفاده نمی‌شود حتی برخی از قطعه سازان نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند».

پیشتر مسئولان بخش خودروسازی در ایران از نبود امکان تولید برخی قطعات خودرو در داخل خبر داده بودند و با توجه به تحریم‌ها گفته بودند بخشی از تولیدات خودروی داخلی متوقف خواهد شد.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy