Saturday, Dec 15, 2018

صفحه نخست » شایعه در فرانسه: «حمله تروریستی استراسبورگ کار امانوئل مکرون بود»

FFAC8BE1-33DC-4F5A-8BD6-C2984D976FC8.jpegدبی.العربیه نت فارسی

روزنامه لوموند فرانسه در سرمقاله روز جمعه 14 دسامبر 2018 تحت عنوان « سم مهلک نظریه توطئه » از افراد و گروه‌هایی یاد کرد که باور دارند امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در حمله تروریستی استراسبورگ نقش دارد.

لوموند با اشاره به همزمانی تظاهرات جلیقه زردها و حمله استراسبورگ به شایعاتی مطرح شده در فضای مجازی اشاره کرد؛ شایعاتی مبنی بر «اینکه حمله تروریستی کار دولت بوده تا مانع از تظاهرات جلیقه زردها شود!»

لوموند در ادامه نوشت: «برخی می‌گویند می بایست یک حمله روی می داد. ماکرون هیچ چیز بهتر از این برای لغو برگزاری تظاهرات و ترساندن مردم پیدا نکرد. حتی ماکسیم نیکول، یکی از چهره های "جلیقه زردها" تا مرحله انکار وقوع حمله استراسبورگ پیشرفت کرد و گفت که کسی که می‌خواست یک "حمله واقعی" انجام دهد ساعت هشت شب به یکی از خیابان‌های استراسبورگ نمی‌رفت، بلکه وقتی "میلیون‌ها نفر وسط شانزه لیزه" هستند آنجا خودش را منفجر می‌کرد!»

به باور سرمقاله نویس لوموند حتی کشته شدن عامل حمله تروریستی استراسبورگ نه تنها نتوانسته این تئوری را از بین ببرد بلکه حتی آن را تقویت کرده است.

دولت فرانسه 19 دسامبر 2018 باید تدابیری که برای آرام کردن اعتراضات جلیقه‌زردها اتخاذ کرده را اعلام کند. پیش‌بینی می‌شود که برای عملی کردن وعده‌ افزایش حداقل حقوق به میزان صد یورو، دولت به ده میلیارد یورو نیاز داشته باشد.

روزنامه لومونده نوشت که وعده پرداخت پاداش فوق العاده‌ از سوی شرکت‌ها و همچنین کسر نکردن مالیات از دستمزد ساعات اضافه‌کاری، بحث‌های داغی را میان دولت و مخالفان این وعده‌ها برانگیخته است. در حالی که نمایندگان حزب حاکم در مجلس فرانسه به دنبال اجرای سریع وعده‌های رئیس جمهوری هستند، وزارت اقتصاد به مدیریت برونو لومر، از چهره‌های راستگرا، نگران افزایش بدهی‌های دولت فرانسه است. در این شرایط، کسب و کار مغازه‌داران در سراسر فرانسه که قاعدتا در آستانه سال نو میلادی باید رونق داشته باشد، به خاطر تظاهرات جلیقه زردها به هم خورده و دولت از جلیقه زردها خواسته که این شنبه تظاهرات نکنند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy