Sunday, Dec 16, 2018

صفحه نخست » درآمد چند ده هزار میلیاردتومانی دلیل مقاومت در برابر حذف مشق شب

konkoor_121618.jpgرادیو فردا - پس از انتقاد یک مرجع تقلید شیعه از حذف مشق شب، دو نماینده مجلس درآمد «چند ده هزار ملیاردتومانی» برخی از موسسات تهیه کتاب‌های کمک آموزشی را دلیل مقاومت‌‎ها در مقابل حذف مشق شب دانستند.

فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس روز شنبه، ۲۴ آذر، در توئیتر خود نوشت که با حذف مشق شب، «تجارت چند ده میلیارد تومانی برخی موسسات و صداوسیما از بین می‌رود».

وی تاکید کرد که وزارت آموزش و پرورش نباید «تسلیم فشارها شود».

در همین حال محمد محمدی زاهدی، دیگر عضو کمیسیون آموزش مجلس، اعلام کرد که دلیل «مقاومت‌‎ها» در مقابل حذف مشق شب، « درآمد چند ده هزار ملیاردتومانی مافیای کنکور و کتب کمک آموزشی است».

وی اضافه کرد:«مافیای کتب کمک آموزشی و کنکور سعی دارند با سیاسی و رسانه‌ای کردن موضوع مشق شب مدارس از این موضوع سوء استفاده کنند».

رضوان حکیم‌زاده معاون وزیر آموزش و پرورش در شهریور ماه خبر داده بود که در سال تحصیلی جدید برای کلاس‌های اول تا سوم ابتدایی مشق شب حذف و «تکالیف مهارت محور» جایگزین آن می‌شود.

با این حال آیت‌الله جعفر سبحانی، از مراجع تقلید شیعه در قم، روز پنج شنبه حذف مشق شب برای دانش‌آموزان را «اشتباه و بر خلاف سنت قرآن و سیره علما» خوانده بود.

وی تاکید کرده بود که «نباید دانش‌آموز بعد از مدرسه رها شود، بلکه باید مغز و فکر او با انجام تکلیف مشغول شود».

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این سخنان پس از دیدار مدیران تعدادی از موسسات تهیه و فروش کتاب‌های کنکور و کمک آموزشی با تعدادی از مراجع تقلید شیعه بیان شده بود.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy