Saturday, Dec 22, 2018

صفحه نخست » درخواست سناتور آیوا از اف‌بی‌آی درباره قتل بیژن قیصر

fbi_122218.jpgایران اینترنشنال - در هفته جاری، سناتور چارلز گرسلی، برای رییس اف‌بی‌آی، کریستوفر رِی، نامه‌ای نوشت و درباره روند تحقیقات پرونده بیژن قیصر، راننده غیر‌مسلحی که در نوامبر ۲۰۱۷ به ضرب گلوله دو مامور پلیس آمریکا کشته شد، اطلاعات بیشتری خواست. ۱۳ ماه است که اف‌بی‌آی دارد روی این تیراندازی تحقیق و تفحص می‌کند، اما هنوز نام مامورها فاش نشده است و مشخص نیست آیا پرونده کیفری تشکیل خواهد شد یا نه.

اف‌بی‌آی هنوز به درخواست سناتور گرسلی پاسخی نداده است و سخنگوی اف‌بی‌آی روز جمعه ۲۱ دسامبر (۳۰ آذر) گفت این سازمان نمی‌تواند درباره تحقیقاتی که هنوز در جریان است اظهارنظر کند.

قیصر ۲۵ ساله را دو مامور پلیس در نوامبر ۲۰۱۷ با چراغ‌ها و آژیر روشن تعقیب کردند. دقایقی قبل از این حادثه، در تصادفی جزیی خودروی دیگری از پشت به خودروی جیپ قیصر زده، اما قیصر محل تصادف را ترک کرده بود؛ مشخص نیست آیا مامورهای پلیس می‌دانستند قیصر در آن تصادف بی‌تقصیر بوده است یا نه.

وقتی مامورهای تپانچه‌به‌دست سمت خودروی جیپش دویدند، قیصر دو بار در بزرگراه کنار زد و راه افتاد. سپس، داخل خیابانی پیچید و دوباره توقف کرد. تصاویر دو ویدیویی که پلیس فرفکس منتشر کرده نشان می‌دهد وقتی خودروی قیصر راه افتاد تا از مامورها دور شود، مامورها ۹ گلوله به جیپ شلیک کرده و قیصر را کشته‌اند.

گرسلی خطاب به اف‌بی‌ای نوشت: «خانواده قیصر نباید بیش از یک سال صبر کنند تا از حقایق این پرونده آگاه شوند. هم خانواده او و هم افکار عمومی حق دارند به روایتی مستقل، کامل و باورپذیر از وقایع منتهی به مرگ آقای قیصر دسترسی داشته باشند.» گرسلی از اف‌بی‌آی درخواست کرده است نسخه‌ای از گزارش تحقیقاتش در رابطه با شلیک را در اختیارش بگذارد و او را در جریان آخرین جزییات روند تحقیقات قرار دهد.

روی آستین، وکیل خانواده قیصر، می‌گوید: «هرچند تصاویر ویدیویی با شرح سناتور گرسلی از حادثه جور در‌نمی‌آید، اما حتی اگر این شرح درست باشد، این شلیک غیرموجه، غیرقانونی، و مغایر با قانون اساسی است. ما از درخواست ایشان برای شفافیت بیشتر پرونده سپاسگزاریم.» خانواده قیصر از پلیس به دادگاه فدرال الکساندریا شکایت کرده است، که در حال رسیدگی است.

وکیل خانواده قیصر گفت با توصیف سناتور گرسلی از حادثه با عنوان تعقیب «طولانی» مخالف است و قیصر از مامورها «به‌سرعت دور نشده است» و سناتور از «رفتار خودسرانه و لجام‌گسیخته مامورها وقتی به ماشین بیژن نزدیک شده‌اند» حرفی نزده است. آستین همچنین یادآور شد که گرسلی به تصادف جزیی‌ای که قیصر در آن بی‌تقصیر بوده و «نکته بسیار مهمی» است هیچ اشاره‌ای نکرده است.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy