Friday, Dec 28, 2018

صفحه نخست » المونیتور: حکومت ایران به تغییر سیاست آمریکا نسبت به خود باور ندارد

khamenehei.jpgسایت تلویزیون ایران فردا - وبسایت خبری- تحلیلی المونیتور می‌نویسد علیرغم خروج جنجال‌برانگیز نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان، حکومت ایران هنوز مطمئن نیست که در سیاست خارجی آمریکا نسبت به‌خود و در مورد خاورمیانه تغییری رخ خواهد داد.

المونیتور می‌نویسد: «درحالی که موضوع خروج نیروهای آمریکایی بحث‌های داغی را در محافل سیاسی و دولتی ترکیه و روسیه و متحدان اروپایی آمریکا برانگیخته است، حکومت جمهوری اسلامی عمدتاً سکوت اختیار کرده است.

سران حکومتی در ایران به‌دقت این بحث‌ها را دنبال می‌کنند اما هنوز سیاست مشخصی را در مقابل تصمیم آمریکا نگرفته‌اند. تنها حرفی که از ایران زده شده است از سوی سخنگوی وزارت خارجه بهرام قاسمی بوده که گفته است آمریکا از روز نخست نباید در سوریه نیروی نظامی وارد می‌کرده است.

این سخنان بیانگر این واقعیت است که حکومت ایران مطمئن نیست نقل و انتقالات نظامی آمریکا در سوریه و افغانستان در سیاست واشنگتن نسبت به تهران هیچ تغییری بدهد.»

رادنی هانتر مسئول دولت آمریکا در هماهنگ ساختن خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است: «ما همچنان پس از خروج از سوریه به تلاش‌های همه‌جانبه خود در سطح استفاده از نیروهای ملی کشورمان برای خارج ساختن همه نیروهای ایرانی از سوریه ادامه خواهیم داد.»

جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه نیز گفته است: «بیرون کردن نیروهای ایرانی از سوریه اکنون از شکل نظامی به یک روند سیاسی تبدیل گشته است و این یک هدف دیپلماتیک آمریکا می‌باشد.»

[لینک به اصل مطلب]

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy