Thursday, Dec 27, 2018

صفحه نخست » وزیر اماراتی: ارتباط با دمشق راه دخالت‌های ایران را ناهموار می‌کند

qarqash.jpgالعربیه ـ انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربی پنج‌شنبه ۲۷ دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیاز به اجماع عربی دارد.

انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات متحده عربی در اظهاراتی ویژه به «العربیه» گفت که همگان بر این باورند که ناچار باید روندی سیاسی برای پایان دادن به بحران سوریه ایجاد شود.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات همچنین تاکید کرد که برقراری روابط با دمشق راه دخالت‌های ایرانی را ناهموار خواهد کرد.

انور قرقاش، پنج‌شنبه اعلام کرد تصمیم امارات در ازسرگیری فعالیت‌های سیاسی و دیپلماتیک در دمشق با درک ضرورت مقابله با نفوذ‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه پس از خوانش دقیق تحولات و با اعتقاد به این‌که مرحله پیش‌رو نیاز به حضور و ارتباط عربی در تعامل با پرونده سوریه و اصرار بر محافظت از سوریه، مردم، حاکمیت و یکپارچگی ارضی‌اش دارد، صورت می‌گیرد.

قرقاش، در توئیتی نوشت که ایفای نقش عربی در سوریه در مقابله با نفوذ‌های منطقه‌ای ایران و ترکیه بیش از پیش ضرورت یافته و امارات تلاش می‌کند با حضور خود در دمشق این نقش را فعال کند تا گزینه‌های عربی با حضور در این کشور بتوانند به طور مثبت در پایان بخشیدن به جنگ و تقویت فرصت‌های برقراری صلح و ثبات برای مردم سوریه ایفای نقش کند.

وزارت امور خارجه امارات متحده عربی پنجشنبه ۲۷ دسامبر، پیش از این با صدور بیانیه‌ای ازسرگیری فعالیت سفارت‌خانه خود در دمشق پایخت سوریه را اعلام کرد.

بنا بر بیانیه وزارت امور خارجه امارات، کاردار موقت، فعالیت خود را از امروز پنجشنبه در مقر سفارت‌خانه این کشور در دمشق آغاز کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه امارات آمده است: «این اقدام اصرار کشور امارات عربی متحده را در از سرگیری روابط میان دو کشور برادر به مسیر طبیعی‌اش، نشان می‌دهد؛ اقدامی که نقش عربی را در پشتیبانی از استقلال و حاکمیت جمهوری عربی سوریه، تمامیت ارضی‌اش، امنیت منطقه‌ای و دور کردن تهدید دخالت‌های منطقه‌ای در امور عربی سوریه، توسعه داده و فعال‌تر می‌کند».

این بیانیه ادامه داده است: «کشور امارات متحده عربی در پی آن است تا صلح، امنیت و ثبات در جمهوری عربی سوریه برقرار شود».

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy