Friday, Dec 28, 2018

صفحه نخست » انتشار تصاویر تخریب کامل یکی از پایگاه‌های جمهوری اسلامی در سوریه

دیدگاه نو - این تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که پایگاه جمهوری اسلامی در حملات هوایی ارتش اسرائیل در شامگاه سه‌شنبه ۴ دی ماه در نزدیکی دمشق تخریب شده‌ است. تصاویر گرفته شده از آن حکایت دارد که انبار تسلیحات متعلق به جمهوری اسلامی، که محل نگهداری موشک فجر۵ بودند، به کلی تخریب شده است. این پایگاه که وظیفه نگهداری تسلیحات ساخت جمهوری اسلامی، از جمله موشک های فجر ۵، برای تجهیز حزب‌الله و دیگر گروه‌های تروریستی را به عهده داشته، در منطقه المُنا واقع شده بود.

is1.jpgis2.jpgبه گزارش شفقنا، تصاویر ماهواره ای آی اس آی نشان می دهند که پایگاهی که سه شنبه شب توسط نیروی هوایی اسرائیل مورد حمله قرار گرفته ، در چهل کیلومتری مرزهای اسرائیل واقع شده است. نیروی هوایی اسرائیل در این مجموعه عملیات که ساعت ده شب به وقت محلی آغاز شد، اهداف گوناگون دیگری از جمله چند مرکز نظامی حوالی دمشق ، امکانات دفاع ضد هوایی و ستادهای فرماندهی تیپ های ۶۸ و ۱۳۷ ارتش سوریه در منطقه دمشق و یگان دهم نظامی در منطقه کواتانا را هدف قرار داده است.

مقامات اسرائیلی تاکنون به کرات درباره افزایش حضور ایران در نزدیک مرزهای اسرائیل در سوریه و نیز ارسال تسلیحات نظامی از تهران به حزب الله لبنان از طریق سوریه اظهار نگرانی کرده و تاکید کرده اند که این فعالیت ها جزو خطوط قرمز دولت اسرائیل هستند.

بر اساس ادعای این مقامات، برای مقابله با حضور ایران و جلوگیری از انتقال تسلیحات نظامی پیشرفته به حزب الله، تاکنون صدها عملیات هوایی تهاجمی در سوریه به انجام رسیده است.

گفته می‌شود ۷ ایرانی در این حمله هوایی کشته شدند

تایمز اسرائیل - یک خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز سه‌شنبه گزارش کرد شمار کشته شدگان ایرانی در حمله‌ی هوایی منسوبه به اسرائیل علیه سوریه که پیش از این چهار تن اعلام شده بود، به هفت تن رسیده است.

روز دوشنبه یکی از کشته شدگان به عنوان سرهنگ نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، نیروی نخبه‌ی نظامی که مستقیما به ولی فقیه ایران گزارش می‌دهد، شناسایی شد.

خبرگزاری تسنیم‌ همچنین گزارش کرد اجساد کشته شده‌ها روز سه‌شنبه از سوریه به ایران بازگردانده شدند.

روز دوشنبه تهران اسرائیل را به خشونت‌های «بی‌شرمانه» در سوریه متهم کرد. وزارت خارجه‌ی ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور «خشونت و حمله‌ی هوایی رژیم صیونیست» علیه پایگاه هوایی تی‌۴ در حومس را «به شدت»‌ محکوم می‌کند. ‌

این وزارتخانه «تمام کشورهای آزاد را... فراخواند علیه خشونت‌های بی‌شرمانه‌ی صیونیست خاموش ننشینند» و افزود حمله‌ی هوایی مزبور وضعیت کشور جنگ‌زده را بیش از پیش بغرنج کرده است.

دیدبان حقوق بشر سوریه، که بر زدوخورد این کشور نظارت می‌کند، گفت تعداد کشته شده‌ها ۱۴ تن بوده و در میان آنها مقامات نظامی سوری و کارکنان امنیتی ایرانی هر دو موجود بوده‌اند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy