Sunday, Dec 30, 2018

صفحه نخست » اژه‌ای: عربستان سعودی برای کروبی پول جمع می‌کرد

ejei_122918.jpgرادیو فردا - همزمان با سال‌روز راهپیمایی حکومتی ۹ دی در ایران، نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی بار دیگر به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، حمله کردند و معاون اول قوه قضائیه مدعی شد که عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به آقای کروبی «کمک مالی می‌کردند».

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول و سخنگوی قوه قضائیه روز یکشنبه ۹ دی، در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم گفت که در ایام انتخابات ریاست جمهوری وزارت اطلاعات، «قرائن اطلاعاتی» داشته که برخی از نزدیکان آقای کروبی «از عربستان و بعضی از کشورهای خلیج فارس کمک می‌گیرند».

وی درعین حال شواهد و مدرکی درباره این ادعای خود بیان نکرده است.

آقای اژه‌ای تنها گفت که در جلسه‌ای به آقای کروبی گفته است: «فلان شیخ که قبلا سفیر بود، دارد برای شما پول جمع می‌کند».

وی به نام این فرد نیز اشاره نکرده است. اشاره معاون اول قوه قضائیه می‌تواند به محمدرضا نوری شاهرودی، سفیر سابق ایران در عربستان سعودی و از نزدیکان مهدی کروبی باشد.

وی اینک سفیر ایران در عمان است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

پیش از این نیز محمدرضا نقدی، رئیس سابق سازمان بسیج و معاون فرهنگی سپاه پاسداران، مدعی شده بود که محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، برای انتخابات ۸۸ از عربستان سعودی «پول گرفته است».

آقای خاتمی دو سال پیش به دلیل این اتهام از آقای نقدی شکایت کرد اما دادگاه این شکایت هنوز برگزار نشده است.

در سال‌روز راهپیمایی حکومتی ۹ دی و در حالی که مهدی کروبی و میرحسین موسوی در حصر به سر می‌برند، نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی ادعاهایی را علیه آنان مطرح کرده‌اند.

در همین حال وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی فیلمی منتشر نشده از سخنان او در ۳۰ تیر ۸۸ در دیدار با تعدادی از روحانیون را منتشر کرده است.

آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار می‌گوید که فردی را به نزد میرحسین موسوی فرستاده است. وی می‌گوید: «گفتم یک تَنبُّهی (هشداری) می‌دهیم و او (میرحسین موسوی) عقب می‌کشد، ...اما آقای موسوی گفته بود که انتخابات باید ابطال شود، من واقعا متحیر شدم».

ميرحسين موسوی و مهدی کروبی که قائل به بروز تخلف و تقلب در شمارش آرا انتخابات هستند خواستار ابطال اين انتخابات شده بودند اما شورای نگهبان تنها تعدادی از صندوق‌ها را بازشماری کرد.

در روز یک‌شنبه همچنین تجمعی حکومتی در میدان امام حسین تهران برگزار شد و حسین سلامی، جانشین سپاه پاسداران، در این تجمع گفت که «فتنه ۸۸ از جنگ تحمیلی سهمگین‌تر و عامل تحریم کشور بود».

علی لاریجانی، رئیس مجلس، نیز در سخنانی در جلسه روز یک‌شنبه مجلس مدعی شد که «دخالت آمریکا» در اعتراضات سال ۸۸ صریح بود.

ادعایی که پیش از این نیز بارها از سوی نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی مطرح شده و آمریکا و رهبران جنبش سبز آن را رد کرده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی و نزدیکان او از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی و زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی از بهمن ماه سال ۸۹ و بدون برگزاری دادگاه در حصر خانگی به سر می‌برند.

در سال ۸۸ کمیته صیانت از آرای ستاد میرحسین موسوی گزارش تفصیلی خود را از «اسناد تقلب‌ها و تخلف‌ها» مورد ادعا منتشر کرد.

اخیرا محمدرضا خاتمی، دبیر کل سابق حزب جبهه مشارکت، از «تقلب» در این انتخابات از طریق افزوده شدن هشت میلیون رای به کل آرا سخن گفته و به دلیل این سخنان به دادسرا احضار شده است.

براساس گزارش کمیته تعیین شده از سوی رهبران جنبش سبز برای وضعیت آسیب دیدگان اعتراض‌های پس از انتخابات، بیش از ۷۰ نفر در این اعتراض‌ها توسط نیروهای امنیتی و ضد شورش کشته شدند.

در همین حال وب‌سایت ندای سبز ایران پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که این کمیته گزارش‌هایی را درباره کشته شدن حدود ۳۰۰ نفر دریافت کرده بود اما به دلیل بازداشت اعضای آن موفق نشد آنها را بررسی کند.

مطلب قبلی...
مطلب بعدی...


Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy