Monday, Jan 14, 2019

صفحه نخست » ورود شهرداری لواسان به جنجال ویلاهای منتسب به نماینده مجلس

lavasan_011319.jpgرادیو فردا - پس از انتشار گزارش‌ها درباره «تخلف» در ساخت دو ویلای منتسب به فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس و همسر و برادر همسرش، جنجال‌هایی در این مورد پیش آمده است.

در این خصوص، شهرداری لواسان، در شمال استان تهران، خبر داد در حال بررسی پرونده این ملک‌ها است و در روزهای آینده در این باره توضیح خواهد داد.

قضیه دو ویلا

روز یک‌شنبه خبر رسید که داماد علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، «با بیل و کلنگ به همراه کارگران ساختمانی» به منزل یک خبرنگار حمله کرده است.

این خبرنگار گویا «افشاءکننده تخلف» در ساخت دو ویلای منتسب به فاطمه حسینی، نماینده تهران در مجلس و همسر و برادر همسرش بوده است.

گفته می‌شود تخلف این ملک علاوه بر اینکه زمین‌های تغییر کاربری داده شده کشاورزی و باغات لواسان را مسکونی کرده‌است، مشمول تخلف افزودن تعداد طبقات هم هست.

خبر «حمله توسط داماد شمخانی» را یاشار سلطانی، مدیرمسئول وب‌سایت معماری نیوز اعلام کرده است؛ یاشار سلطانی روزنامه‌نگاری است که پس از افشای واگذاری زمین‌های شهرداری به مدیران همسو بازداشت شده و مدتی در زندان به سر برد.

اما در مورد ارتباط حسن میر محمد علی، داماد علی شمخانی، با این دو ویلا: برخی گزارش‌ها می‌گویند که وی به همراه دو برادرش جزو مالکان این دو ویلا است، اما خود او در فیلمی، خود را پیمانکار این دو ویلا معرفی کرده است.

در همین حال عزت الله چراغی، سخنگوی شهرداری لواسان، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا گفت: «بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد پروانه ساخت پلاک ثبتی ۱۹.۷۹۲ که در رسانه‌ها مطرح شده به نام ستاد اجرایی فرمان امام خمینی صادر شده است».

وی اعلام کرد که شهرداری لواسان در حال بررسی پرونده این ملک است و در روزهای آینده در این باره توضیح خواهد داد.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

فاطمه حسینی عمل غیرقانونی در ارتباط با این ویلاها را تکذیب کرده و گفته است که به دادگاه شکایت می‌کند.

این نماینده مجلس در توئیتر خود نوشت: «در پی شایعه‌پراکنی و ادعای اخیر علیه اینجانب مبنی بر ویلای غیرقانونی در لواسان، حق پیگیری قضایی را برای خود محفوظ دانسته و در راستای شفافیت، به دستگاه قضا شکایت می‌کنم».

پس از آن میلاد گودرزی، خبرنگار، فیلمی را از این دو ویلا و مصاحبه با کارگرانی که در آن مشغول به کار هستند، منتشر کرد.

براساس اسناد ارائه‌شده در این فیلم، این ملک که بخشی از «باغ حکمت» و متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام بوده، سال ۸۹ به هادی و هانی میر محمد علی و فاطمه حسینی فروخته شده است.

هانی میرمحمد علی، همسر فاطمه حسینی است. هادی میر محمد علی، برادر هانی است.

براساس این اسناد، کمیسیون ماده ۱۰۰ به دلیل «تخلف» و «اضافه بنا» ابتدا حکم به تخریب این دو ویلا داده بود اما این حکم در نهایت به جریمه نقدی تبدیل شده است.

در این فیلم همچنین حسن میر محمد علی که از او به عنوان داماد علی شمخانی یاد می‌شود خود را به عنوان پیمانکار دو ویلا معرفی می‌کند.

پس از انتشار این فیلم یاشار سلطانی در توئیتر خود نوشت: «امروز صبح حسن میرمحمدعلی، داماد شمخانی با بیل و کلنگ به همراه کارگران ساختمانی به منزل خبرنگار ما هجوم برده و همسر و كودک وی را وحشت‌زده كردند».

وی به نام این خبرنگار اشاره نکرده است.

هنوز علی شمخانی به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده است.

فاطمه حسینی عضو فراکسیون امید مجلس است. او دختر صفدر حسینی، وزیر اقتصاد در دولت محمد خاتمی و رئیس سابق هیئت مدیره صندوق توسعه ملی است که پس از جنجال موسوم به «حقوق‌های نجومی» استعفا داد.

براساس گزارش‌ها صفدر حسینی به تنهایی در سال ۹۴ حدود یک میلیارد تومان حقوق، مزایا و وام دریافت کرده بود.





Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy