Monday, Jan 14, 2019

صفحه نخست » بنگاه کاریابی محمدباقر قالیباف تقدیم می کند!

ghalibaf_011419.jpgشبکه بیان - سردار محمدباقر قالیباف در همایشی با عنوان بررسی مسائل، چالش‌ها و فرصت‌ها در دهه پنجم انقلاب به موضوعاتی پرداخت که به نظر می رسد نقشه راه او برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری است.

در ایران حرف زدن و انتقادهای بزرگ از دولت، حکومت و قوه قضاییه در نزدیکی ایام انتخابات به موضوعی عادی بدل شده است.

هنوز دو سال تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری باقی مانده که قالیباف حرفهای جالبی را مطرح می نماید.

او می گوید به هرکسی که سراغش برود کار می دهد. بخشی از انتقاد او به فرهنگ استخدامی در ایران البته صحیح است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید من شغل ندارم اما کار دارم که به دیگران بدهم. افراد کار را شغل و شغل را هم استخدام در بخش دولتی می‌دانند. ما را اینگونه تربیت کردند که اول شغلی دولتی پیدا کنیم و بعد که در آنجا حاضری خود را زدیم، سپس برویم سراغ کار دیگری. این موضوع فاجعه آمیز است.

او از اهداف خود در خصوص کوچک سازی دولت گفت. کاری که به نظر می رسد دولت حسن روحانی نیز در حال انجام دادن آن است.

تفاوت مساله در این است که آقایان دولتی به خوبی می دانند که با یک شغل دولتی که باید پاسخگوی عملکرد زیر مجموعه ها نیز باشند و حقوقی ثابت دریافت کنند، نمی توانند فرزندان خود را به خارج از کشور بفرستند و خرجشان را بدهند. از این رو آنها مناصب دولتی را به دست می آورد و پس از آن وارد بازار خصوصی و پروژه های خصوصی سازی می شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص تعدد منابع قدرت در ساختار کشور یادآور شد: ما تفکیک قوا داریم. پس حداقل سه قوه داریم. هر قوه‌ای بر اساس قانون قدرتی دارد و وظیفه خود را انجام می‌دهد. عده‌ای می‌گویند در کشور دوگانگی در حاکمیت وجود دارد، این حرف را هم قبول ندارم. افرادی که این حرف‌ها را می‌زنند خودشان در این زمینه دچار اشکال هستند.

فرافکنی های قالیباف در حالی که می گوید شغلی ندارد به نوبه خود مثال زدنی است. شخصی که شهردار تهران بوده، اکنون عضو مجمع است و از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران است می گوید شغلی ندارد.

آقای قالیباف در مورد شغل داشتن افراد و کار نکردنشان می گوید مردم عادت کرده اند که شغلی را به دست آورند و پس از حاضری زدن به سراغ کار دیگری بروند.

همین اکنون که وی در دو جا فعال است، آیا به هر دو مورد می رسد؟ آیا غیر از این است که او حتی حاضری هم نمی زند؟

سیستم هیئت علمی دانشگاه ها همیشه اینگونه بوده که استاد اصولا در دانشگاه نیست. وضعیت در مجمع هم کاملا روشن است.

بد نیست آقایان طراح نواصولگرایی پیش از وعده دادن برای ۱۴۰۰ خود را در معرض سوالات خبرنگاران بگذارند و به جای طرح شکایت از معماری نیوز و امثالهم، رو در روی مردم پاسخ بدهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy