Monday, Jan 14, 2019

صفحه نخست » الشرق الاوسط: ایران نگران نزدیکی روابط عراق و اردن است

Iraq_Jurdan.jpgایران فردا ـ روزنامه الشرق الاوسط در گزارشی می‌نویسد حکومت ایران نسبت به نزدیکی روابط سیاسی میان عراق و اردن نگران شده است.

روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی درحالی به دیدار خود از عراق ادامه داد که همزمان ملک عبدالله پادشاه اردن نیز برای نخستین‌بار در ده سال گذشته برای یک دیدار رسمی از عراق وارد این کشور شده است.

وی در دیدارهای خود با برهام صالح رئیس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق مسایل جاری منطقه خاورمیانه و ارتقای روابط سیاسی میان اردن و عراق را مورد مذاکره قرار داده است.

به گفته الشرق الاوسط، ظریف نسبت به این دیدارها «واکنشی محسوس و نگرانی» نشان داده است و اعلام کرده است حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در ماه مارس یک دیدار رسمی از عراق خواهد داشت.

عبدالله الخرابیت یکی از نمایندگان مجلس عراق به روزنامه الشرق الاوسط گفته است: «به‌نظر می‌رسد حکومت ایران از دیدار مقامات خارجی از عراق ناراحت است. ایرانی‌ها تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهند نفوذ خود در عراق را از دست بدهند.»

به گفته خبرگزاری ایسنا، سفر «محمد جواد ظریف به عراق بر خلاف سفر ترامپ به این کشور با استقبال گسترده گروه‌های سیاسی عراق مواجه شده چنان که او طی دو روز گذشته علاوه بر دیدار با مقامات رسمی این کشور از جمله رییس‌جمهور، نخست‌وزیر، رییس مجلس و همتای عراقی‌اش با تعدادی از گروه‌ها و ائتلاف‌های برجسته عراق در مجلس این کشور نیز دیدار و رایزنی کرد که در این ارتباط می‌توان به دیدار ظریف با رییس و برخی از اعضای فراکسیون ائتلاف سازندگی عراق و همچنین عمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق و رییس ائتلاف اصلاح و آبادانی و جمعی از شخصیت‌ها و نمایندگان اقلیت‌های دینی عراق اشاره کرد». [لینک به اصل مطلب]



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy