Tuesday, Jan 22, 2019

صفحه نخست » گزارشی درباره "درگیری بی سابقه" نظامی اسراییل با سپاه پاسداران در سوریه

syria_012119.jpgرادیو اسرائیل - به دنبال درگیری های جنگی روز گذشته بین سپاه پاسداران ایرانی در سوریه با ارتش اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل امروز دوباره اهداف مربوط به رژیم ایران را مورد حمله قرار داد و در گزارش هایی که از سوریه رسیده آمده است که دست کم هفت تن از افراد سپاه پاسداران ایران کشته شده اند و خساراتی که وارد آمده بسیار سنگین بوده است.

سازمان های اپوزیسیون سوریه می گویند که عملیات امروز گسترده ترین حمله ارتش اسرائیل به مواضع سپاه قدس در خاک سوریه بوده است.

برخلاف گذشته، که اسرائیل درباره عملیات خود در سوریه، سکوت پیشه می کرد، در روزهای اخیر ارتش اسرائیل مستقیما مسؤولیت این حمله ها را به عهده می گیرد.

رسانه های همگانی در حکومت ایران هنوز نسبت به این رویداد سکوت کرده اند و به گزارش های کوتاه و مبهم بسنده کرده اند. ولی انتظار می رود که در ساعات و یا روزهای آینده واکنش های تهدیدآمیز همیشگی، از زبان فرماندهان سپاه و عوامل دیگر در حکومت ایران شنیده شود.

با آن که حملات هوایی امروز اسرائیل علیه مواضع سپاه قدس در سوریه بسیار سنگین و گسترده بوده، خبرگزاری تسنیم در تهران که دیدگاه های سپاه پاسداران را بازتاب می دهد، از قول افسران روسی ادعا کرد که بیش از سی موشک اسرائیلی توسط پدافند ضد هوایی ارتش سوریه خنثی شده است.

در گزارش ها آمده است که نیروی هوایی اسرائیل، در حملات امروز خود، از جمله سامانه های ضد هوایی ارتش سوریه را منهدم ساخته است، زیرا آن ها هنگام عملیات نیروی هوایی اسرائیل علیه اهداف سپاه قدس، به سوی جنگنده های اسرائیلی موشک پرتاب کرده بودند. اسرائیل در گذشته روشن ساخته که با ارتش سوریه دشمنی ندارد، بلکه عملیات جنگی به هدف جلوگیری از استقرار دائم سپاه قدس ایران در سوریه می باشد.

در مورد نقاطی که امروز مورد حمله نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفت، گزارش می رسد که یکی از آن ها مرکز گردآوری اطلاعات نظامی از جانب سپاه قدس علیه اسرائیل بوده است و مکان دوم یک قرارگاه بزرگ نظامی متعلق به سپاه پاسداران بوده است.

شلیک یک موشک زمین پایه از سوریه به سوی خاک اسرائیل که توسط افراد سپاه قدس شلیک شده بود، اوضاع در مرز اسرائیل و سوریه را به شدت بحرانی کرده است.

کارشناسان نظامی می گویند که این رویداد، قواعد بازی را به کلی تغییر می دهد زیرا تا کنون واکنشی از سوی سپاه پاسداران ایران، نسبت به حملات هوایی اسرائیل برای انهدام قرارگاه های رژیم ایران در خاک سوریه نشان داده نشده بود.

آقای منشه امیر در تفسیر سیاسی روز شنبه گفته بود که گرچه نه اسرائیل و نه حکومت اسلامی ایران به ایجاد جنگ بین دو کشور گرایش ندارند، ولی هرگونه حادثه کوچک ممکن است به یک جنگ بزرگ بیانجامد.

حملات هوایی اسرائیل به مواضع سپاه قدس و انبارهای اسلحه آن در سوریه، گسترده و بی سابقه بود

کارشناسان نظامی می گویند که شلیک موشک زمین به زمین ار خاک سوریه به سوی اسرائیل، که در هوا شکار شد، ساعتی پس از آن صورت گرفت که جنگنده های اسرائیلی مکانی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق مورد حمله قرار دادند.

درباره ماهیت نقطه بمباران شده، گزارش رسمی انتشار نیافته، ولی این پرسش مطرح گردیده که چگونه است که اسرائیل برخلاف سابق، این بار حمله هوایی خود را در روز روشن و حتی در نیمروز انجام داده است.

کارشناسان ارزیابی می کنند که ممکن است علت آن بوده که ساعتی پیش از حمله، یک هواپیمای باری ایرانی جنگ افزار های جدیدی را در فرودگاه دمشق خالی کرده بود که رژیم ایران قصد انتقال آن را به انبارهای حفاظت شده داشته است.

انجام این حمله ساعتی پیش از بازگشت نخست وزیر اسرائیل از دیدار رسمی از جمهوری چاد انجام گرفت. نتانیاهو که علاوه بر پست نخست وزیری، مقام وزیر دفاع را نیز خود به دست گرفته، به خبرنگاران گفت که آن ها به چشم خود می بینند که حتی در غیبت او از اسرائیل، ارتش به وظایف خود عمل می کند و به انجام حملات هوایی علیه رژیم ایران در خاک سوریه ادامه می دهد.مسیر

گزارش رسید که هنگام انجام حمله هوایی روز گذشته، یک هواپیمای ایرانی که قصد فرود آمدن در دمشق را داشت، تغییر مسیر داد و از آنجا دور شد.

در برخی گزارش ها که از سوریه رسیده، آمده است که شمار افرادی که در حمله هوایی امروز روز گذشته اسرائیل به حوالی فرودگاه بین المللی دمشق کشته شده اند یازده نفر بوده که چهار تن آن ها سربازان سوری و بقیه از افراد سپاه قدس بوده اند. به گزارش اپوزیسیون سوریه، در جریان این حمله شش تن نیز زخمی شده اند

همین محافل گزارش داده اند که انبارهای اسلحه متعلق به سپاه قدس و همچنین سامانه های ضد هوایی سوریه هدف قرار گرفته است.

این حملات جند روزی پس از دیدار هیات نظامی بلندپایه روسی از اسرائیل صورت می گیرد. اعضای این هیات گفتگوهای مشروحی با همتایان اسرائیلی خود به عمل آوردند که هدف از آن ایجاد همآهنگی بیشتر بین ارتش های اسرائیل و روسیه، هنگام بمباران هدف های متعلق به سپاه پاسداران ایران بوده است.

عملیات روز گذشته نشان می دهد که اسرائیل با قاطعیت به عملی ساختن هشدار خود علیه استقرار نیروهای رژیم ایران در سوریه ادامه می دهد. در گزارش های پیشین گفته شده بود که خروج سربازان آمریکایی از سوریه و سقوط هواپیمای نظامی روسی، ممکن است موانعی در راه ارتش اسرائیل ایجاد کند. ولی حمله روز گذشته که در ساعات روز علیه مواضعی در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق انجام گرفت، نشان می دهد که این ارزیابی ها درست نبوده است.

ارتش اسرائیل با انتشار عکس های ماهواره ای، نشان داد که چگونه سپاه قدس در داخل محدوده فرودگاه بین المللی دمشق، انبارها و تاسیسات نظامی برپا کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy