Friday, Jan 25, 2019

صفحه نخست » احمد خاتمی: فرمان فضای مجازی باید به دست نظام باشد

BF55B987-FFBA-4B58-B0FE-96A4B933FBA5.jpegدبی.العربیه نت فارسی

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اعتراف مسئولان که %80 فضای مجازی را در اختیار آمریکا می دانند، اعلام کرد که باید فرمان فضای مجازی به دست نظام جمهوری اسلامی باشد.

احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، شنبه 26 ژانویه 2019، در گفت وگو با خبرگزاری ایسنا اظهار کرد: «من بر این باورم که متعهدان به انقلاب اسلامی و جوان‌های حزب‌اللهی باید وارد فضای مجازی شوند، مستند بنویسند، اطلاع‌رسانی کنند و پاسخِ طرفداران پهلوی را بدهند».

وی افزود: «فضای مجازی یک واقعیت است و فناوری‌ای محسوب می‌شود که عامه مردم را در پوشش خود گرفته است؛ حرف ما این است که فضای مجازی آری، اما باید فرمانش دست نظام باشد. مسئولان خودشان اعتراف می‌کنند که 80% فضای مجازی در اختیار آمریکا است و این یک واقعیت است. چینی‌ها قبل از دیگران این را فهمیدند و فضای مجازیِ - به تعبیر آنها - «کالیفرنیایی» را به چین راه ندادند. خودشان فضای مجازی بومی ابداع کردند؛ پس قصه فقط قصه ایران هم نیست، قصه جهان است».

خاتمی در ادامه بیان کرد: «آمریکا با این فناوری می‌خواهد همه دولت‌های جهان را متضرر کند و دولت در دولت ایجاد کند. بنابراین ما معتقد به فیلتر کردن فضای مجازی نیستیم. معتقد به فیلترکردن فضای مجازی هستیم که فرمانش دست آمریکا است. ما می‌گوئیم ماشین باید ترمز داشته باشد. آیا این حرف جای «هو کردن» دارد که بعضی‌ها فیلتر کردن را هو می‌کنند؟ ما می‌گوئیم ماشین اگر ترمز نداشته باشد به شما و سرنشینانش آسیب می‌زند».

وی از مسئولان خواست فضای مجازی را بومی کنند و اینترنت ملی را سامان دهند تا کنترل آن را از دست آمریکا خارج کنند.

گفتنی است، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به تازگی با انتقاد از فیلترینگ در ایران از نبود رسانه آزاد در این کشور خبر داد. وی دلیل هجوم ایرانیان به فضای مجازی را خواسته آنها برای دسترسی به اطلاعات آزاد دانست. این در حالی است که فیسبوک، توییتر و تلگرام در ایران فیلتر هستند و زمزمه هایی درباره فیلتر شدن اینستاگرام هم شنیده می شود. این سخنان روحانی مورد انتقاد شدید اصولگرایان و رسانه های آنها قرار گرفت. آنها این اظهارات رئیس جمهور را به قصد سرپوش گذاشتن بر عملکرد ضعیف دولت توصیف کردند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy