Friday, Jan 25, 2019

صفحه نخست » مایک پمپئو: همکاری‌های لازم را با رئیس جمهوری موقت ونزوئلا خواهیم داشت

0D5D7D6B-786A-431F-B359-86B8FE6AB050.jpegصدای امریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده عصر جمعه پنجم بهمن ماه و در جریان یک کنفرانس خبری در وزارت خارجه آمریکا، مسئول جدید تیم ونزوئلا در این وزارتخانه را معرفی کرده و به شماری از پرسش‌ها در مورد وضعیت دیپلمات‌های آمریکایی در ونزوئلا پاسخ داد.

در این جلسه که به طور مستقیم از وبسایت وزارت خارجه آمریکا پخش شد، آقای پمپئو «الیوت آبرامز» را به عنوان رئیس جدید تیم مسائل ونزوئلا معرفی کرد و گفت او از همین حالا کار خود را شروع کرده و فردا همراه من راهی شورای امنیت سازمان ملل خواهد شد.

الیوت آبرامز در دولت‌های رونالد ریگان و جورج دبلیو بوش کار کرده و سابقه‌ای طولانی در فعالیت‌های دیپلماتیک دارد. او پیشتر مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم بوده است.

آقای آبرامز در سخنانی کوتاه گفت سه سال پیش از این ساختمان بیرون رفتم و حالا بسیار خوشحالم که میان شما بازمی‌گردم.

سپس آقای پمپئو در پاسخ به این پرسش که تکلیف دارایی‌های ونزوئلا در خارج از کشور چه می‌‌شود و چگونه خوان گوایدو رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به آن دسترسی داشته باشد گفت: «ما تمامی همکاری‌های لازم را با خوان گوایدو رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا خواهیم داشت. در روزهای آینده جزئیات بیشتری را بررسی خواهیم کرد ولی تمام تلاش ما این است که آقای گوایدو به منابع مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy