Saturday, Jan 26, 2019

صفحه نخست » ابراز تردید کارشناسان اسرائیلی نسبت به توان سیاسی بیرون راندن سپاه قدس از سوریه

isr2_012519.jpgرادیو اسرائیل - یک روزنامه اسرائیلی نوشت که شمار زیادی از کارشناسان امور نظامی در اسرائیل و حتی برخی از امیران نیروهای ذخیره در ارتش اسرائیل، بر این باورند که هدف اسرائیل برای بیرون راندن کامل نیروهای مسلح رژیم ایران، دست یافتنی نیست و نتایج این تلاش را نمی توان از هم اکنون ارزیابی کرد.

این گزارش در حالی انتشار می یابد که بنیامین نتانیاهو همچنان تاکید می کند که اسرائیل برای رسیدن به این هدف خود، به هر تلاش لازم دست خواهد زد. نخست وزیر اسرائیل گفته است که وقتی حکومتی از نابودی اسرائیل سخن می گوید، باید در راه نابودی خود آن رژیم کوشید تا فتنه پایان یابد.

در هفته های اخیر، نتانیاهو مسؤولیت آخرین حملات به نیروهای قدس در سوریه را به عهده گرفته که این امر با انتقاد شماری از دست اندرکاران در امور سیاسی و نظامی اسرائیل روبرو شده است.

برخی بر این باورند که تایید اسرائیل در مورد حملات هوایی به سوریه، رژیم ایران را ناچار به ابراز واکنش می کند. فرمانده ارتش سوریه گفته است که رژیم آن کشور موشک هایی در اختیار دارد که می تواند سراسر خاک اسرائیل را هدف قرار دهد.

برخی فرماندهان سپاه پاسداران ایران نیز در هفته ها و ماه های اخیر، اسرائیل را به نابودی تهدید کرده اند و بعید نیست که آن هشدار مقامات ارتش سوریه، در واقع بیان خواسته ها و توانایی های رژیم ایران بوده است.

برخی کارشناسان نظامی در اسرائیل می گویند که از طریق بمباران های هوایی نمی توان حضور سپاه قدس در سوریه را ریشه کن ساخت و این هدفی است که دولت اسرائیل نمی تواند به آن برسد.

در برابر این استدلال، کارشناسان دیگر می گویند که باید به هر قیمت از شکل گرفتن حضور نظامی دائم رژیم ایران درسوریه جلوگیری کرد و اگر اسرائیل در مرحله کنونی نخواهد بهای آن را بپردازد، فردا ممکن است خیلی دیر شده باشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy