Sunday, Jan 27, 2019

صفحه نخست » خیانت چند باره روسیه

khianat_012719.jpgایران بریفینگ / حشمت‎الله فلاحت‎پیشه پس از بازگشت از آنکارا در مصاحبه با ایرنا گفته «نقدی جدی» به روسیه وجود دارد که در زمان حملات اسرائیل سیستم پدافند اس- ۳۰۰ خود را غیرفعال می‌کند. او تاکید کرده «اگر این سیستم به درستی عمل کند اسرائیل نمی‎تواند به راحتی حملاتی را در خاک سوریه انجام دهد»

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران تاکید کرده «به نظر می‎رسد نوعی هماهنگی بین حملات رژیم صهیونیستی و پدافند هوایی روسیه که در سوریه مستقر است، وجود داشته باشد»

ارتش اسرائیل ۳۰ دی‌ماه در حمله‎ای سنگین به حوالی دمشق مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار داد. منابع خبری نزدیک به نهادهای امنیتی حکومت ایران در لبنان گزارش دادند که اسرائیل قبل از این عملیات روسیه و سوریه را در جریان گذاشته و آنها از پایگاه‌های خود محافظت کردند اما پایگاه‌های جمهوری اسلامی بی‌خبر و فاقد دفاع هوایی بودند.

فلاحت‎پیشه در بخش دیگری از مصاحبه در مورد آمار تلفات سپاه پاسداران در حملات اسرائیل گفته «من به فاصله چند ساعت پس از یکی از حملات رژیم صهیونیستی در محل حاضر شدم؛ آمارهایی که صهیونیست‎ها اعلام می‎کنند صحت ندارد و این صحبت‎ها بلوف هستند»

غیرفعال کردن و به عبارتی از کار انداختن سیستم‎های پدافندی توسط روس‌ها هنگام حملات هوایی جنگنده‎های اسرائیلی علیه مواضع سپاه پاسداران مصداق عینی «خیانت» و شکستی بزرگ در استراتژی جمهوری اسلامی مبنی بر «نگاه به شرق» است که علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی مروّج آن است.

مطالب بیشتر در سایت ایران بریفینگ

اسرائیل در شش ماه گذشته بیش از ۲۱۳ عملیات برای انهام مواضع نیروی قدس سپاه پاسداران ، حزب‎الله و دیگر شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران انجام داده است. آمار دقیقی از تلفات این حملات اعلام نشده اما آنطور که مشخص است اجساد نیروهای وابسته به سپاه را که در سوریه کشته شده‌اند همواره با چراغ خاموش به ایران منتقل می‎‌ شود.

این خیانت روس ها به ایران و سویه البته تازگی ندارد؛ سال گذشته نیز در فروردین ۱۳۹۶ اسرائیل به پایگاه‌های ایرانی در سوریه حمله کرد اما در کمال تعجب سامانه دفاعی اس-۳۰۰ سوریه هیچ واکنشی به این حملات نشان نداده و حضور هیچ هواپیمای مهاجمی را ثبت نکرد.

فرماندهان ارتش سوریه و کارشناسان نظامی ایران در سوریه بعداز این عملیات هوایی اسرائیل با توجه به چند عملیات هوایی و حملات موشکی مشابه اسرائیل از مدت‌ها پیش به دلیل کار نکردن سامانه اس ۳۰۰ مستقر در سوریه در برابر این تهدیدات اسراییل به این سامانه مشکوک بوده‌اند آن‌ها پس از تحقیق پی بردند که روسیه با در اختیار داشتن کدهای این سامانه آن‌ها را در اختیار اسراییل قرار می‌دهد و درنتیجه رادار سامانه اس ۳۰۰ در سوریه هواپیماهای اسراییلی را هواپیماهای غیر دشمن شناسایی می‌کرده.

پس‌ازاین خیانت روس‌ها بود که یک هیات مهندسی - نظامی ایران به‌منظور تغییر کدهای سامانه اس ۳۰۰ بدون اطلاع روسیه به سوریه سفر می‌کند و در چند پایگاه کدهای سامانه اس ۳۰۰ را بدون اطلاع روس‌ها تغییر داده، این البته ادعای ایران در فروردین ۱۳۹۶ بوده.

روزنامه الجریده سال گذشته در گزارش خود به اظهارات یک مقام مطلع در وزارت دفاع ایران استناد کرده و ماجرای خود را به نقل از او بیان می‌کند و نامی از این مهندس وزارت دفاع ایران نبرده است.

بر اساس گزارش الجریده، مهندسان وزارت دفاع جمهوری اسلامی مدعی شده‌اند قابلیت‌های گسترده‌ای در تغییر کدهای امنیتی روسی سامانه اس ۳۰۰ دارند و این اتفاق پس‌ازآن روی‌داده که گزارش‌هایی دریافت شد که مدعی بودند اسراییلی‌ها کدهای امنیتی سامانه اس ۳۰۰ مستقر در ایران را از روسیه دریافت کرده‌اند.

از همین رو یک هیات مهندسی - نظامی ایران به‌منظور تغییر کدهای سامانه اس ۳۰۰ بدون اطلاع روسیه به سوریه سفرکرده است و در چند پایگاه کدهای سامانه اس ۳۰۰ را بدون اطلاع روس‌ها تغییر داده و این مسئله باعث شد بخش‌هایی از سامانه اس ۳۰۰ روز جمعه درباره حمله هوایی اسراییل به‌موقع هشدار دهند و حتی یک موشک به سمت یک جنگنده اسراییلی شلیک شود.

پس‌ازآن دولت سوریه گفته است یک فروند جنگنده مهاجم اسراییل را روز جمعه با سامانه اس ۳۰۰ هدف قرار داده اما اسراییل این ادعا را تأیید نکرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy