Sunday, Jan 27, 2019

صفحه نخست » سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی را ضربه‌ فنی کرد

D65FEAE1-44B0-4998-AC1A-7ED1D7811E1B.jpegسید حسن نصرالله با فهماندن این مساله به اسرائیلی‌ها که رهبرانشان دروغگو هستند و مطبوعاتشان اخبار دروغین پخش می‌کنند، اسرائیل را "ناک‌اوت" (ضربه فنی) کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در ارزیابی اظهارات سید حسن نصرالله نوشت، می‌گویند ارزش یک تصویر مساوی هزار کلمه است: شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی مثل بقیه شبکه‌های تلویزیونی این رژیم بی‌صبرانه منتظر مصاحبه شبکه المیادین با سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان بود و قبل از آغاز مصاحبه پخش برنامه‌های این شبکه متوقف شد تا حیزی سیمانطوف، تحلیلگر امور عربی به روی صحنه بیاید و به تماشاگران اسرائیلی یادآوری کند که ساعت هشت و نیم دبیرکل حزب الله با شبکه المیادین درباره آخرین تحولات لبنان، اسرائیل، منطقه و جهان صحبت خواهد کرد. مساله حائز اهمیت این است که رسانه‌های عبری زبان تاکنون چنین اقدامی را درباره سخنرانی هیچ رهبر عربی انجام نداده بودند.

همچنین روزنامه یدیعوت آحارونوت بخش‌های طولانی از مصاحبه سید حسن نصرالله را به زبان عبری پخش کرد تا مردم اسرائیل همه سخنان او را بشنوند و این نشان دهنده اهمیت زیادی است که رسانه‌های عبری برای این مصاحبه قائل بودند.

کسانی که این مصاحبه را دنبال کردند بیشتر اسرائیلی بودند؛ اسرائیلی‌هایی که در طول دو ماه گذشته از سوی رسانه‌هایشان با این شایعات مسموم شده بودند که سید حسن نصرالله رو به موت است و وضعیت سلامتی‌اش بسیار وخیم است. اما سید حسن نصرالله آن‌ها را ضربه‌فنی کرد. او به اسرائیلی‌ها فهماند که رهبرانشان دروغگو هستند و رسانه‌هایشان اخبار و گزارش‌هایی دروغین منتشر می‌کنند. به گفتن این مساله نیازی نیست که رسانه‌های عبری در واقع نظرات و دیدگاه تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی در سطح سیاسی و امنیتی را منعکس می‌کنند و این رسانه‌ها در واقع آئینه افکار آن‌ها هستند.

حسن نصرالله: آمریکا به روحانی برای خروج همزمان از سوریه پیغام داده بود

رادیو فردا - دبیر کل حزب الله لبنان می‌گوید آمریکایی‌ها از طریق رئیس جمهور روسیه به حسن روحانی پیغام داده‌اند که اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، ایالات متحده نیز نیروهای خود را از این کشور خارج خواهد کرد.

حسن نصرالله شامگاه شنبه، ششم بهمن، در مصاحبه با شبکه المیادین توضیح داد که جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا و دیگران، در زمان وزارت آقای متیس به روسیه رفتند و گفتند به شرط خروج نیروهای ایرانی و حزب‌الله از سوریه، آمریکا نیز آماده است تا آخرین سرباز خود را از سوریه خارج کند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که پاسخ ایران به این درخواست منفی بوده و روسیه نیز در این باره پافشاری نکرده، هر چند مقامات این کشور در رسانه‌ها درباره آن تبلیغ می‌کنند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت که او نیز با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفته که آمریکا دنبال خارج شدن از سوریه است اما در عین حال می‌خواهد با این اقدام اعلام کند، دستاورد مهمی به دست آورده است.

آقای نصرالله به تاریخ رد و بدل شدن این پیام‌ها اشاره نکرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، اواخر آذر ماه اعلام کرد تصمیم قطعی خود را در مورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گرفته است. اعلام خروج از سوریه با واکنش‌های گسترده‌ای در آمریکا روبه‌رو شد و حتی کناه‌گیری اعتراض‌آمیز جیمز متیس، وزیر دفاع، را سبب شد.

پیش از اعلام تصمیم آقای ترامپ مقامات روسیه چندین بار از خروج نیروهای ایرانی از سوریه سخن گفته بودند اما مقام‌های جمهوری اسلامی این سخنان را رد کرده‌اند.

در همین حال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تیرماه امسال گفته بود که در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه پیام روشنش این بود که کشورش مخالف هرگونه حضور ایران در سوریه است.

حشمت‌الله فلاحت‌ پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، که به تازگی در دمشق با بشار اسد و عماد خمیس، رئیس جمهوری و نخست وزیر سوریه دیدار کرد، روز پنج‌شنبه، چهارم بهمن، در مصاحبه با ایرنا به این هماهنگی اسرائیل و روسیه اذعان کرد.

در ماه‌های گذشته اسرائیل چندین بار مواضع ایران در سوریه را مورد هدف قرار داده است.

مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

در همین حال دبیر کل حزب الله لبنان هشدار داد که ادامه این حملات می‌تواند به یک جنگ بزرگ در منطقه منجر شود.

وی ضمن ابراز نگرانی از اینکه نخست وزیر اسرائیل به دلیل تاثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی پیش رو در این کشور دست به اشتباه محاسباتی بزند از او خواست که منطقه را به سمت یک درگیری بزرگ هدایت نکند.

حسن نصرالله توضیح داد: «در هر لحظه‌ای ممکن است در سوریه و از جانب سران سوریه و محور مقاومت تصمیم دیگری برای مقابله با تجاوزهای اسرائیل گرفته شود... خلاصه کلام اینکه پیامی که نتانیاهو باید آن را دریافت کند، این است که این متغیرها را در نظر بگیرد و در ارزیابی اشتباه نکند و منطقه را به جنگ نکشد.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان، در مصاحبه با شبکه المیادین در پاسخ به این پرسش خبرنگار که آیا ممکن است تل‌آویو هدف قرار بگیرد؟ گفت: «هر چیزی ممکن است.»

روزنامه الجریده کویت اخیرا در گزارشی خبر داده که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، گفته که نتانیاهو سیاست حمله را تشدید می‌کند تا برنده انتخابات بهار باشد اما اقدام نظامی علیه اسرائیل، به سقوط او در انتخابات منجر خواهد شد.

براساس این گزارش، در روزهای اخیر در جریان نشست شورای عالی امنیت ملی ایران تصمیم گرفته شد که ایران از سوریه بخواهد به هر حمله اسرائیل علیه این کشور واکنش نشان دهد و تهران به روسیه نیز بگوید که اگر حملات اسرائیل به نیروهای ایران در سوریه ادامه یابد، ایران دیگر برای خود خط قرمزی قائل نمی‌شود و از هر راهی که لازم بداند، واکنش نشان خواهد داد.

سپاه پاسداران ایران یا شورای عالی امنیت ملی ایران به این گزارش واکنش نشان نداده‌اند. اما بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، در نشست سه‌شنبه شب شورای امنیت به اسرائیل هشدار داد که اگر حمله به فرودگاه دمشق را تکرار کند، سوریه نیز ممکن است فرودگاه بن گوریون تل‌آویو را هدف قرار دهد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy