Saturday, Feb 2, 2019

صفحه نخست » فرار یک مقام امنیتی ایرانی با اسناد سری به خارج

touraj_esmaili.jpgالعربیه - منابع مخالفان جمهوری اسلامی روز جمعه از فرار تورج اسماعیلی مشاور ارشد بخش سایبری شورای عالی امنیت ملی و عضو ارشد سازمان پدافند سایبری و موشکی به خارج از ایران و پناه بردن وی به یکی از سفارت‎های غربی در ترکیه خبر دادند.

طبق این گزارش تورج اسماعیلی صدها سند و مدرک سری و مهم از ساز و کارهای اطلاعات سایبری ایران را به همراه خود به خارج برده است.

به گزارش سایت انگلیسی «ISICRC»، به نقل از یکی از نزدیکان علی شمخانی دبیر کل شورای عالی امنیت ملی ایران، تورج اسماعیلی روز یکشنبه ۱۳ ژانویه از ایران فرار و به یکی از سفارتهای کشورهای غربی پناه برد.

طبق گزارش این سایت اسماعیلی در هتلی به نام «Avant Garde Taksim» در استانبول سکونت کرد که این هتل توسط وزارت اطلاعات ایران شناسایی و مورد یورش نیروهای اعزامی «واجا» و «میت» ترکیه قرار گرفت، ولی با اقدام بە موقع، وی موفق به فرار و مراجعه به کنسولگری یک کشور غربی در استانبول شد.

این منبع گفته است که از آغاز ماه آوریل ۲۰۱۸، سه نفر از کارمندان ارشد شورای امنیت ملی ایران به اتهام جاسوسی دستگیر شدند. این افراد عبارتند از: علی رضا زرافیفان، مدیر مرکز اطلاعات و ارتباطات دبیرخانه امنیت ملی، و جنرال عیسی گلوردی و غفور درغازی درهنوز در بازداشت هستند.

در همین حال سایت «آواتودی» در گزارشی نوشت: «تورج اسماعیلی یکی از طراحان و آنالیست‌های اصلی سازمان پدافند جمھوری اسلامی و مشاور سایبری شورای عالی امنیت ملی نظام، با اسناد سری قابل توجھی از کشورخارج و به ترکیه گریختە است».

مطالب بیشتر در سایت العربیه

گفتنی است که این خبر تاکنون از سوی خبرگزاری‌های رسمی ایران تایید نشده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy