Tuesday, Feb 5, 2019

صفحه نخست » تقدیر وزیر خارجه آمریکا از مسیح علی‌نژاد

Pompeo_Alinejad.jpgالعربیه - رابرت پالادینو معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که مایک پومپئو وزیر امور خارجه این کشور دوشنبه ۴ فوریه با مسیح علی‌نژاد فعال حقوق زنان ایرانی و بنیانگذار کمپین «آزادی‌های یواشکی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

بنا بر اعلام پالادینو، در این دیدار، پومپئو از مسیح علی‌نژاد به خاطر «دفاع از حقوق بشر در ایران» تقدیر و تشکر کرده است.

مسیح علی‌نژاد هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشته که دیدارش با پومپئو، ۳۵ دقیقه به طول انجامید. او به محورهای گفت‌وگویش با وزیر امور خارجه آمریکا هم اشاره کرد.

در بیانیه معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا آمده است: «به عنوان بخشی از تلاش‌های این دولت برای حمایت از مردم ایران و وسعت دادن به صدایشان، وزیر خارجه ایالات متحده، مایک پومپئو امروز با مسیح علی‌نژاد نویسنده، خبرنگار و فعال برجسته حقوق زنان ملاقات کرد. خانم علی‌نژاد بنیانگذار کمپین آزادی‌های یواشکی من است که خود آغازگر کمپین چهارشنبه‌های سفید نیز شد. هردوی این کمپین‌ها برای ارتقای آزادی بیان زنان و مقابله با قوانین حجاب اجباری در ایران تلاش می‌کنند و بیش از ۳ میلیون دنبال کننده در فضای مجازی دارند».

این بیانیه به اعتراض‌های گسترده در ایران در ژانویه و فوریه ۲۰۱۸ که به «اعتراضات دی‌ماه» شهرت یافت هم اشاره کرد و افزود: «حکومت ایران با زور اعتراضات زنان و مردان شجاع ایرانی به حجاب اجباری را سرکوب کرد. دستکم ۲۹ زن بازداشت شدند که رفتار وحشیانه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی باعث آسیب جسمی و لطمه به آنها شد. تعداد زیادی مجبور شدند از کشور فرار کنند، در حالی دیگران به زندان تا ۲۰ سال حبس محکوم شدند».

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه تصریح کرده است: «در دیدار امروز وزیر امور خارجه از مسیح علی‌نژاد به خاطر شجاعت و سخن گفتن از این مسایل و تعهد مداومش به دفاع از حقوق بشر در ایران تشکر کرد».

پالادینو در بیانیه خود ادامه داد: «وزیر امور خارجه آمریکا در این دیدار بر تعهد ایالات متحده جهت تقویت صدای مردم ایران و محکوم کردن نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران، تاکید کرد».



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy